LeRoi50
Lid
Sinds gisteren ben ik trotse eigenaar van een Fabia Combi 1.6 automaat ui 2008.
Het is een Belgische import met maar 36.500 km. en ze ziet er goed uit en rijd uitstekend.
Echter Ik zit met een uitdaging/probleem, ja nu al.....
Volgens mij werkt de airco niet, en de dealer zegt dat die gecheckt is en wel werkt.
Ook zegt hij dat deze niet inschakelt als er te weinig druk is, is dat zo?
Want als,ik de ventilatie in stand 1, 2, 3 of 4 zet gaat het lampje van de AC-knop wel branden.
Echter ik merk geen temperatuur daling en ontwasemen doet hij ook niet.
Ik hoor of voel ook geen belasting van de motor, maar goed ik ken de Fabia nog niet zo goed dus misschien merk je dat ook niet zo. Ik zou verwachten dat als die niet inschakelt bij te weinig druk dat het lampje op de knop dan ook niet gaat branden.
Wie kan hier wat meer duidelijkheid in geven of heeft hier ervaring mee?
Ps. Ik wil overigens sowieso lokaal even een gratis check laten doen waarbij de druk enzo wordt gemeten. Maar dit wil ik eerst wel overleggen met de dealer.
Bedankt voor de hulp.
Het is een Belgische import met maar 36.500 km. en ze ziet er goed uit en rijd uitstekend.
Echter Ik zit met een uitdaging/probleem, ja nu al.....
Volgens mij werkt de airco niet, en de dealer zegt dat die gecheckt is en wel werkt.
Ook zegt hij dat deze niet inschakelt als er te weinig druk is, is dat zo?
Want als,ik de ventilatie in stand 1, 2, 3 of 4 zet gaat het lampje van de AC-knop wel branden.
Echter ik merk geen temperatuur daling en ontwasemen doet hij ook niet.
Ik hoor of voel ook geen belasting van de motor, maar goed ik ken de Fabia nog niet zo goed dus misschien merk je dat ook niet zo. Ik zou verwachten dat als die niet inschakelt bij te weinig druk dat het lampje op de knop dan ook niet gaat branden.
Wie kan hier wat meer duidelijkheid in geven of heeft hier ervaring mee?
Ps. Ik wil overigens sowieso lokaal even een gratis check laten doen waarbij de druk enzo wordt gemeten. Maar dit wil ik eerst wel overleggen met de dealer.
Bedankt voor de hulp.