Aircopomp??

Nu ik de Octi op ca. 230.000 km heb gezet begint ze een geluid te maken tussen de 1750 en 2500 toeren. Het lijkt mij dat dit de aircopomp kan zijn. Het geluid is niet constant maar komt met gelijke intervallen onder gelijkblijvende snelheid.

Kan de aircopomp versleten zijn of is de airco leeg?

Auto is uit okt 2006...

Ronnie

Forumguru
Wanneer de aico "leeg" is koelt deze dus ook niet meer, dit lijkt me nogal makkelijk vast te stellen. Ik denk meer aan resoneren van de motorbeplating of het luchtfilter. Al eens onder de kap geluisterd?

Nee, heb niet onder de kap geluisterd. Hij doet het alleen bij het toerengebied... Of de snelweg, waar ik het meeste rijd, hoor je niks. Het is meer binnen de bebouwde kom. De airco koelt nog wel. Ging trouwens van de week weer voor het eerst aan, door het warmere weer...

BlackMica

Nieuw lid
Mijn octi combi van 2006 heeft ook een tikkend/ratelend geluid als de airco voor een lange tijd aanstaat als ik bv
op vakantie ga naar z-Fr .Als ik meer gas geef dan wordt het geluid luider.
De airco blijft wel werken.Zet ik de airco uit dan is het geluid weg.De garage kan of wil niets vinden.

Fabia

† In Memoriam
Ik heb dat jaren geleden gehad met mijn eerste FI combi, daarvan ging de airco ook steeds harder geluid maken. Volgens de garage was er niks aan te doen maar het was behoorlijk irritant. Het kwam ook boven het motor geluid uit. Soms zette ik de airco maar uit.

Bovenaan Onderaan