Aircopomp

Cees33

Forumguru
bij het bijvullen bleek mijn Aircopomp stuk. Nu moet ik met spoed een pomp bemachtigen. Nu is de airco leeg maar de pomp nog niet vervangen. Kan dat kwaad? Omdat mijn auto binnenkort inruil en de auto 300k gelopen heeft wil ik een gebruikte pomp. Iemand een idee waar ik die kan krijgen in Brabant of omgeving?

Bedankt vast
 

Cordoba

Forumguru
Lijkt me een mooi onderdeel om voor zo'n gelegenheid op de sloop te scoren. Even zoeken of je op 'schadeauto's' een goede donor kunt vinden, anders eens contact opnemen met Van der Ven in Roosendaal, die hebben een behoorlijke voorraad aan sloopauto's, waaronder behoorlijk wat Skoda's.

Dit is wat ik heb gevonden na een paar minuten zoeken:
  1. caddy 1.9 TDI motorcode BLS uit 2006
  2. Audi A4 2.0 TDI motorcode CAGA uit 2008
  3. Golf 6 2.0 GTI motorcode CCZB uit 2009
 
Laatst bewerkt:

Cees33

Forumguru
Mocht het niet meer lukken voor mijn vakantie kan ik dan wel gewoon rijden met een leeg systeem en kapotte pomp? Kan dat nergens anders kwaad doen?
 

Spinal

Forumguru
Als ik me niet vergis dan wordt de pomp ingeschakeld dmv een magneet koppeling, dan kan het geen kwaad. De poelie draait dan gewoon rond en de pomp staat dan stil.

Draait je pomp continue mee dan is het een ander verhaal, als het systeem leeg is dan wordt de pomp ook niet meer gesmeerd. Als hij vast loopt dan kan je multiriem kapot slaan.
 

turboturbo

Forumguru
Draait je pomp continue mee dan is het een ander verhaal
Wat ik de vele andere topics begrepen heb, maakt Skoda gebruik van een continue variabele compressor en draait altijd mee op een minimale belasting als de airco niet ingeschakeld is. En dus als het systeem leeg is, loopt de compressor, zij het dat hij nauwelijks belast wordt, zonder smering en dat zou niet goed zijn.
 
Laatst bewerkt:

Cees33

Forumguru
Maar die is toch al kapot......dat is het euvel. Ik zet alles op econ stand, dan moet het goed komen. Ventilator op 12 volt op het dashboard....;)
 

Michelv.

Forumguru
Pomp draait continu mee, en kan ook vast slaan en dan vliegt je multiriem eraf, beste is om even een kortere riem te halen voor een paar 10'tjes en die erom te leggen(buiten de pouli van de aircopomp dan hé)
Heb ik ook gedaan(anwb!) toen mijn aircopomp onderweg vastliep. Heb hem ook op reserve achter in de auto liggen voor als het weer gebeurt :D
 

DJSmiley

Actief lid
Ik meende dat bij de O2 de pomp niet de multiriem aan gort trekt doordat de polie intern afbreekt en daarna dus vrij loopt (dan weet je zeker dat je aircopomp iig niet meer werkt)

Ff terzijde: weet je zeker dat de compressor stuk is?
Dat wil nog wel eens een snelle conclusie zijn van een garage (lees: geen airco SPECIALIST)

Mogelijk is dat de polie al vrij bij ts, en dan is er geen enkel risico op verdere schade, want de compressor moet dan toch al vervangen worden (en het systeem flushen)

Maar @TheoStek kan alles exact zeggen, dat is de ac expert hier
 

Cees33

Forumguru
Das lekker dan. Volgens garagebedrijf kan er niets gebeuren. Pomp staat uit en loopt dus niet mee zeggen ze.
 
Bovenaan Onderaan