Akoestisch signaal bij ver/ontgrendeling portieren

higgy

Forumguru
Ik vond en vind het lastig dat ik geen akoestisch signaal krijg bij het sluiten en openen van m'n portieren. De portiervergrendeling is ZO vreselijk beschaafd dat ik niks hoor. En kijken naar de knipperlichten is niet altijd handig.
Via http://www.briskoda.net/cms/BRISKODA_Technical_Guides/Diagnostic_%26_VAG-COM/Fabia%3A_Usefull_VAG-COM_Codes/
kwam ik erachter dat dit akoestische signaal WEL een variabele is (V-Car zei van niet) en daar ben ik vandaag even ingedoken met een van de V-car mensen. En inderdaad: hij staat in de lijst op hun PC, direct na de optie 'deur van slot na verwijderen sleutel' (bij anti-carjacking).
EDOCH: wat staat er bij deze optie: NIET MOGELIJK DOOR VERANDERDE DUITSE WETGEVING.
(Toch geprobeerd uiteraard en de software blokkeert deze verandering).
@$@%#^#^%%!%!% !!!!

Dat maak ik toch verdorie zelf wel uit, ik dacht vorige week net TEGEN een Europese wet gestemd te hebben!
Afijn, V-Car krijgt telkens de nieuwste VAG.COM software (geen bekende term? Kijk dan maar eens op Briskodanet.com rond) en die kunnen het dus niet helpen.
Heeft iemand van jullie de VAG.com software voor z'n laptop? Want die (en zeker een oudere versie) kan deze variabele dus wel degelijk omzetten.

nomad

Senior Member
Volgens mij moet je dan wel een af-fabriek gemonteerd alarm hebben, anders zou ik niet weten waar dat geluid vandaan moet komen. Ik heb het bij mijn Leon indertijd ook aan laten zetten, maar je hoorde niks, omdat de hoorn van het alrm de pieptoon geeft. Het kan natuurlijk dat het veranderd is nu.

Edit: zie nu net dat het van de toerter afkomstig is. Eerst maar eens horen hoe hard dat is.. "s avonds thuiskomen en de buurt is wakker omdat jij je auto afsluit is ook niet alles.

VEEJAY

Forumguru
klopt op de toledo had men het ook aangezet bij een meeting, maar helaas was er geen toetertje in de toledo, in de Passat zou die in de kofferruimte zitten volgens die vagcom mensen.

noyer

Nieuw lid
Iemand enig idee of het akoestisch signaal op de Octavia II (geleverd vandaag, 14/11!) ook kan worden uitgezet? Bij het vergrendelen van de portieren knipperen de lichten en gaat er ook nog eens een signaaltoon af.

Bovenaan Onderaan