Al een Octavia Combi sinds 2001. Sinds zaterdag een Scout

amukar

Lid
Negen jaar geleden ben ik overgestapt op Skoda en daar ben ik altijd heel tevreden over geweest. Sinds een paar dagen heb ik een Scout en dat bevalt heel erg. Dit (verlengde) weekend probeer ik de wagen voor het eerst echt uit in een meerdaagse trip in Luxemburg. Eerlijk gezegd hoop ik op pakken sneeuw, maar dat zit er ws niet in. Een paar plaatjes volgen.
Bedankt voor de opname in dit forum. Leuke omgeving.
Enig minpuntje vind ik de 'omgekeerde' volgorde van de bijdragen. Op andere fora is het volgens mij altijd van eerste naar laatste, met de eerste bovenaan.

MarcoO2

Forumguru
Hey! Welkom op 't forum! Leuk dat je na zoveel jaren Skoda rijden nu ook het forum hebt gevonden!

Voor wat betreft de volgorde: ik vind het juiste erg prettig dat de nieuwste bijdrage eerst te zien is, anders moet je altijd doorbladeren totdat je eindelijk bij de nieuwste post bent, en bij sommige topics zijn dat meer dan 100 pagina's.... Bij de fora die ik ken, wordt ook deze volgorde gebruikt.

Constant

Erelid
Gefeliciteerd met je Scout!

De volgorde van berichten kan je aanpassen in je forumprofiel. Ik kon er ook niet aan wennen :1884:

amukar

Lid
Gefeliciteerd met je Scout!

De volgorde van berichten kan je aanpassen in je forumprofiel. Ik kon er ook niet aan wennen :1884:
Hé bedankt. Dat had ik dus nog niet opgemerkt. Het zit onder "Weergaveopties discussies". Ik heb het inmiddels aangepast.

Wasmachineman

Forumguru
Okay Amukar, leuk dat je erbij bent. Waar zijn de foto's van de Scout ? En natuurlijk gefeliciteerd. Toch een hele stap van een O1 naar een Scout ! Veel plezier ervan...

amukar

Lid
Op de foto's moet je nog even wachten. Eerst een spannend decor opzoeken, dat bij de auto past. Niet dat mijn oprit niet zou voldoen, maar een stoere auto hoort in een ruig kader... Dus nog even geduld tot na het weekend.

amukar

Lid
Andere vraag, heb je nog extra accessoires erbij gekocht?
Neen, geen accessoires denk ik:
- Ik had al een Thule imperiaal, bestaande uit 2 dwarsbalkjes. Die past ook op de Scout.
- In de fabriek is ook een verwijderbare trekhaak gemonteerd.
- Verder heb ik voor de winter de rubbermattenset besteld.
- En omdat ik de vieze ringen op de voorruit beu was, heb ik voor de TomTom een beanbag gekocht. Die past eizona tussen de sensor voor de AUTO-verlichting en de klep van de brillenbak. Echt schitterend is het niet, maar de hele handel (beanbag met TomTom GO) past opgevouwen wel mooi in het handschoenenkastje. De kabel gaat in de midden console. Niemand die dan nog wat merkt van de satnav in de wagen.
- Ik heb geen automatische instelling van de bestuurders-stoel. Dat was prijzig. Maar nu ik er over lees in de handleiding, mis ik het wel. Je kan tot drie bestuurders hebben, die bij het openen (met de afstandsbediening) van de auto, hun instellingen voor de stoel en de spiegels krijgen toebedeeld. Nu is het elke keer weer een gedoe om als man van 1,95 m plaats te nemen achter het stuur, waar voordien een vrouwtje van 1,60 m heeft gezeten.
Maar ik ben dan wel een kniesoor...
:blush:

Wasmachineman

Forumguru
Klinkt goed, vooral de oplossing van je navi. Er staat zoveel op dit forum over inbraken in je auto dat je geen fabrieksnavi meer durft te bestellen. Jij slaapt in ieder geval een stuk beter dan meeste andere Skodarijders !:crazy:

En die electrische stoelverstelling ? Er blijft altijd wel iets over om te wensen toch ? Lijkt mij ook ideaal maar zeker prijzig.

amukar

Lid
Een foto

Hier is hij dan, toevallig naast een andere Octavia, ergens op een toeristische trekpleister in Luxemburg.

attachment.php

Bijlagen

• octa2.jpg
    octa2.jpg
    96,6 KB · Weergaven: 55
Bovenaan Onderaan