Al een poosje lid... toch nog even voorstellen.

Wouter1

Forumguru
Hallo allemaal,

Dankbaar maak ik gebruik van alle kennis op het forum.
Sinds een week in bezit van een Fabia combi greenline tdi uit 2011 met 40.000km naast een in 2013 nieuw aangeschafte Citigo met inmiddels 46000km.
Ik moet zeggen, ik was eigenlijk niet opzoek naar een dieselauto als gezinsauto (vervanger van een Octavia 1 Combi uit 2003), maar omdat de TSI problemen mij een beetje tegen stonden durfde ik dit ook niet aan.
Gevolg is wel dat ik deze auto ook voor woon werkverkeer ga gebruiken en de Citigo het een stuk rustiger krijgt.
Het is wel wennen zo'n greenline, met name de versnellingsbak verhoudingen, maar tot nu toe bevalt het goed. En zolang je autorijden beschouwd als betrouwbaar en redelijk comfortabel vervoer van A naar B (en dat doe ik) voldoet de Fabia mij prima. Al kan ik nu nog niet zoveel zeggen over de betrouwbaarheid natuurlijk. Ik heb in elk geval goede hoop en het volste vertrouwen.

Met vriendelijke groeten,

Wouter

Cordoba

Forumguru
Welkom Wouter, zoals jonbongoofy ook al opmerkt, heeft ie voor de leeftijd en een diesel erg weinig km's gemaakt, daar zou ik me drukker om maken dan wel of geen TSI. Als een diesel stelselmatig korte ritjes maakt, en weinig of nooit op bedrijfstemperatuur komt, dan heeft ie daar veel meer van te lijden dan een benzineversie.
Gezien de km's die de Citigo er op heeft staan, zal het bij jou wel goed komen, als je tenminste de eerste tijd doorkomt zonder gebreken.

Wouter1

Forumguru
Dank voor het warme welkom allemaal!

Ik ben mij er van bewust dat een 1.2 tdi met weinig kilometers ook zo zijn "problemen" kan hebben. Met name de EGR klep is redelijk berucht.
Ik heb de auto gekocht voor een meeneemprijs zonder garantie, want voor het prijsverschil van 1000 euro kan als het moet een EGR klep wel gerepareerd worden lijkt mij. Een rijklaar maak beurt voor een auto die al redelijk netjes gepoetst is en nog geen direct onderhoud nodig heeft vond ik ook niet nodig.
Bovendien is de kans groter dat de EGR klep na de garantie periode van 6 maanden kapot gaat dan ervoor. En de garage waar ik de auto gekocht heb zit nou niet bepaald om de hoek, dus om voor elk ander (Kraakje,piepje of storing terug te moeten zit ik niet op te wachten.
Ik ga het meemaken hoe goed de auto zich gaat houden komende periode.

Weet iemand trouwens nog een betaalbaar adresje voor het inbouwen van stoelverwarming? De Citigo heeft dit ook, en bevalt uitstekend. En aangezien ik verwacht dat je 's winters van de kachel de eerste 20
km niet heel veel hoeft te verwachten is stoelverwarming wel erg prettig.

Wouter

Bovenaan Onderaan