Al veel te lang lid zonder me voor te stellen :-)

DannyG

Forumguru
Hoi allemaal,

Ik ben reeds enkele jaren lezend lid op dit forum (eigenlijk vanaf 2013 toen de OIII werd voorgesteld). Eind januari dit jaar ben ik dan overgeschakeld op actief lid. Toen hebben we namelijk onze wagen besteld en wilde ik via het forum de wachttijd wat korter laten lijken :).

Ondertussen hebben we hem dus van de 11de mei en blijven we actief lid.

Wie ben ik? (anders stel ik me eigenlijk niet voor).

Ik ben een 49-jarige Belg, woonachtig ten noorden van Antwerpen. Omwille van de verkeerssituatie rond het Antwerpse, doe ik jaarlijks meer kilometers naar het werk met de fiets dan met de wagen. Ook daarbuiten ben ik fervent wielerliefhebber. In totaal doe ik gemiddeld 8.000km per fiets (woon/werk én vrije tijdsritten). Met de wagen kom ik op een gemiddelde van 10.000km /jaar.

Dat neemt echter niet weg dat ik toch ook graag auto's zie. Mijn eerste wagen is er in 1992 gekomen: een Mitsubishi Lancer 1500 GLXi hatchback. Prima wagen en veel plezier van gehad. In 1998 ben ik dan overgeschakeld naar een Mitsubishi Galant 2.0 TDI Stationwagon (vrouw, kinderen ... de behoefte naar ruimte in de wagen groeide). De wagen zag er superstoer uit, maar zat vol met kinderziekten. In twee jaar tijd ben ik 40 maal naar de garage geweest voor allerhande mankementen.
Op den duur was ik dit zodanig beu dat we hem ingeleverd en bijgelegd hebben om in 2000 een Audi 1.9 TDI Advance berline te kopen. Dat was de beste auto die ik tot nu toe gehad heb. Hij was met een gemiddelde van tussen de 5.5 en 6.0l/100km erg zuinig. Het comfort was prima én ... de wagen was betrouwbaar, iets wat we van de Galant dus niet gewoon waren.

Deze Audi hebben we tot 11 mei 2016 in ons bezit gehad om dan vervangen te worden door de Skoda Octavia III 1.2TSI 110pk Combi. Het motorisatieverschil is groot maar naar comfort toe is er eigenlijk weinig verschil te merken. Uiteraard is de auto nog nieuw en nieuwe wagens zijn altijd stil en comfortabel. Maar ik heb er goede hoop op dat hij dat ook blijft. Mijn ouders rijden immers ook al 9 jaar met een Octavia I 1.6 MPI en zijn er nog steeds heel tevreden over. En ook in de vriendenkring zijn er menig Skoda-eigenaren die tevreden zijn.

Dus houden wij onze vingers gekruist en hopen op vele veilige en betrouwbare kilometers, ondanks de vele negatieve berichtgevingen rond de VAG-groep die de laatste maand in de media verspreid zijn geworden (iets waar ik me niet al te veel van aantrek).

Zo hebben jullie een idee van wie ik ben en wat me tot de aankoop van de OIII geleid heeft.

:cheers:

Groetjes,

DannyG

Bovenaan Onderaan