Alarm fabia gaat continu af

Bas Jansen

Senior Member
Beste,

Een klein probleempje waar ik wat hulp bij nodig heb

Sinds enkele dagen gaat met enige regelmaat het alarm van de fabia combi spontaan loeien.
Overdag, midden in de nacht, direct na afsluiten auto of pas na een uur het maakt niet uit.

Ik heb al een vermoeden dat er een microswitch defect is.
Zou een oorzaak kunnen zijn.
Maar tot voor een paar dagen geleden heeft hij dit niet gedaan.

Enige wat ik onlangs anders heb gedaan is dat er een aanhanger achter de combi heeft gehangen.
Sindsdien dus met enige regelmaat een loeiend alarm...

Wie o wie kan het verlossende antwoord brengen?

Groet,
Bas

Spierings

Forumguru
Betreft het een orgineel of niet orgineel alarm?

Een orgineel alarm kun je uitlezen zodat je weet waarop deze is afgegaan...

Cordoba

Forumguru
Ik weet niet of je alarm ook een backup accu heeft, voor als de accu wordt afgekoppeld/losgeknipt. Mogelijk dat die accu aan het eind van zijn levensduur is, en dat daarom het alarm af gaat?

Overigens zou ik bij een Fabia I met zo'n probleem er zonder meer voor kiezen om het alarm uit te schakelen, zolang het niet is opgelost. (bijv. door de zekering van het alarm er voorlopig uit te halen)

Bas Jansen

Senior Member
Daar zat ik ook aan te denken om te doen.

Zal zo als vrouwlief thuis is eens naar de auto lopen.
Onze dochter van 2 ligt namelijk op bed en auto staat niet direct voor de deur, babyfoon komt een eind maar dat red hij niet:nono:

martijn v o

Forumguru
Kijk anders eens naar de stekkerdoos?
Zit er vocht in zodat er een lekstroompje is? Het alarm gaat namelijk ook af als de spanning van de accu daalt. Je kunt ook een acculader erop houden om te kijken of het dan ook voorkomt.
Overigens kun je bij de meeste alarmen aan het knipperlichtje zien waardoor hij is afgegaan en anders (af fabriek) uitlezen.

Bas Jansen

Senior Member
Tnxz martijn zal het morgen controleren.
Net eerst maar even zekering 60 eruit getrokken, hopelijk een rustige nacht voor de buren vanacht.
Zelf word ik namelijk absoluut niet wakker hiervan (wonen 3 hoog en slapen aan de achterkant en ik ben een heele vaste slaper).

Kun je trouwens aan het knipperen van het lampje zien waardoor deze af is gegaan ja?

Erik_NL

Forumguru
bij onze Fabia, ook met fabrieksalarm, bleek de oorzaak een defecte sensor onder de motorkap.
Onze meedenkende dealer opperde de draad naar die sensor door te knippen. Aldus is geschied.
Dat is inmiddels een jaar of vijf geleden en sindsdien geen probleem met het alarm gehad.

turboturbo

Forumguru
Maar mochten er dieven jouw Skoda willen klauwen, en je motorkap even open trekken om de accu los te koppelen voor het alarm.....................dan gaat het alarm op dat moment niet af?

EDIT: dieven trekken natuurlijk geen motorkap open bedenk ik me nu. Gaat allemaal veel moderner en snellere technieken.....

Bas Jansen

Senior Member
Sorrie voor de late reactie van mijn kant.
De zekering is eruit.
Echter nog geen kans gezien verder na te kijken helaas.

Bovenaan Onderaan