Alarm geeft vals alarm

Vraagje,

Mijn nieuwe O2 élégance BL met standaard alarm heeft nu al twee keer een vals alarm gegeven.

Ik had de auto ongeveer 2 minuten geleden uitgezet (lange rit gehad dus was binnen wel koel) en de auto stond wel in de volle zon.
1 keer stond hij ook nog op een helling maar dat moet toch niets uitmaken !!

Staat de sensor dan te gevoelig afgesteld ?
Is dit af te regelen door de dealer ?

Gr Eddy

jaap

Lid
Ik weet niet hoe oud je auto is, maar ik heb ook iets soortgelijks gehad. Na vijf jaar ongeveer is de accu die op de sirene zit versleten. Deze geeft een foutmelding en hierdoor gaat het alarm af. Voor de zekerheid even laten uitlezen. Ik heb de sirene laten vervangen en het probleem is opgelost. Deze zit linksvoor onder het spatbord. Met arbeidsloon moet je ongeveer aan 180 euro denken.

Inderdaad hij is 2 weken oud, als het vaker voor komt of als ik bij mijn dealer in de buurt ben laat ik hem wel even uitlezen.
Bedankt voor jullie reacties

Gr Eddy

Spaced

Senior Member
Vraagje,

Mijn nieuwe O2 élégance BL met standaard alarm heeft nu al twee keer een vals alarm gegeven.

Ik had de auto ongeveer 2 minuten geleden uitgezet (lange rit gehad dus was binnen wel koel) en de auto stond wel in de volle zon.
1 keer stond hij ook nog op een helling maar dat moet toch niets uitmaken !!

Staat de sensor dan te gevoelig afgesteld ?
Is dit af te regelen door de dealer ?

Gr Eddy
Ik had exact hetzelfde... Weliswaar korte rit, maar vol in de zon. Ik zat 2 minuten en WHOOPWHOOP. 3 seconden later stond ik met getrokken keukenijzer bij m'n auto, niks aan de hand bleek dus...

Weet iemand of je met een fabriek af alarm nog andere keuze hebt in het sirene geluid harder of zachter kan zetten of dat je deze op de claxon kan zetten?

Milo

Nieuw lid
@krikk000 ben je al bij je dealer geweest? Ondertussen heeft mijn 02 ook al 2x geloeid in de wijk. Ik vraag mij af of er nog wel gereageerd wordt op zo'n auto alarm. De enige die reageert is de eigenaar zelf en dan moet je het ook nog horen. Het mocht wel een octaaf hoger :)

Afgelopen weekend een paar vlaamse vliegen meegenomen die het alarm toch echt een paar keer hebben af laten gaan. Dus dat zou hier ook het geval kunnen zijn.

Harrynak63

Actief lid
Even iets anders. Hier is het een beetje omgekeerd.
Krijg geen leven in het alarm. Bij het openen en sluiten van de auto krijg ik wel keurig piepjes te horen, maar ik krijg het alarm met geen mogelijkheid in aktie.

Kan iemand mij vertellen hoe dit alarm nu precies werkt en hoe ik het kan testen? Heb nu namelijk het gevoel dat het totaal niet ingeschakeld wordt.

TL@

Forumguru
Indien het een alarm is zonder bewegingsdetector, auto vast doen met de sleutel terwijl je erin zit en dan de motorkap openen, heb je ook prijs :winkie:

Berry

Senior Member
Bij mijn auto deze week ook twee keer.
Stond in de volle zon,en de tweede keer kwam er zware vrachtwagen vlak achterlangsrijden
ik heb gehoord dat het ook kan door de (hete) luchtstroom in de auto.

WillemJan

Forumguru
@Spaced: gaat zeker werken, ik heb het ook eens - onvrijwillig - geprobeerd. Auto op slot gezet, alleen, met mijn kinderen erin (zij wilden niet mee boodschappen doen). In een auto met een loeiend alarm zat een kind heel hard te huilen........ Het was een S2 met alarm en beweginscensor.

Met vriendelijke groeten... Willem-Jan

Bovenaan Onderaan