Alarm met sleepdetectie: is hier een knopje voor?

Gershwin

Senior Member
Al klikkend in de configurator op skoda.be kwam ik de optie voor alarm met sleepdetectie tegen (bij een OII FL). Hierbij werd een plaatje getoond met daarop afgebeeld een knopje (of een plaatje?) met daarop twee autosymbolen: één horizontaal en daaronder één schuin achterover.
Is dit een knopje zodat het alarm kan worden aan- en uitgezet? Of is dit een visuele weergave van een geactiveerd alarm? Ik heb geen idee, één van jullie wellicht?
Ik kan helaas het plaatje niet linken want het de configurator is een java-applet.

Racer

Lid
Hoi Gershwin,

Dat knopje bevind zich (als je voor deze optie kiest) links naast de bestuurdersstoel, ter hoogte van ongeveer 50 cm onder de gordelbevestiging.

Om precies te zijn zitten er 2 knopjes (in ieder geval bij mij):
1. uitschakelen interieuralarm (bij kids in de auto)
2. uitschakelen hellingshoek detectie (als je gesleept wordt)

Groet,

Racer

Sand3r

Senior Member
Plaatje bij.

alarmocti.jpg

Octavia_II

Actief lid
Als ik me niet vergis al een tijdje vervangen door een enkel knopje...

Behalve in het geval dat je een af-fabriek alarm hebt met alleen interieur beveiliging en zonder hellingshoek detectie, dan heb je standaard maar 1 knopje!

Groet,

Charlie

Gershwin

Senior Member
Het plaatje is inderdaad het plaatje dat ik bedoel. Op de door de werkgever bestelde auto zit af-fabriek alarm klasse 3 (in de BL sinds een paar dagen samen met de Columbus een twee-eenheid...). Bedankt voor de reacties. Ik had al wel gelezen in de digitale handleiding dat je een geactiveerd alarm kan uitschakelen met de afstandsbediening, maar kwam dit knopje niet zo gauw tegen.

Bovenaan Onderaan