Alarm.....of toch niet?!

The Vipe

Actief lid
20140916_150120_resized.jpg
In mijn auto zitten overduidelijk een drietal sensoren die het interieur lijken af te tasten. Volgens de dealer is dit voor het alarm,.....echter......dat heb ik niet besteld. Ook mis het knopje dat bij een alarm bij de linkerdeur aanwezig zou moeten zijn. Ik heb mij al door mijn vrouw in de auto laten insluiten en het zitten zwaaien (ja, de buren zullen wel gedacht hebben....), maar er gebeurde verder niks.

Mijn vraag: waar zijn deze sensoren voor?! is het normaal dat deze sensoren wel aanwezig zijn maar verder niet actief zijn? De dealer had er ook geen verklaring voor aangezien ze overduidelijk wel de sensoren zien zitten. Of hebben deze sensoren een andere functie dan het alarm?

Antera

Donateur
Als eerste zullen deze zijn voor je telefoon bediening en eventueel spraak bediening? Anders voorbereiding op misschien

Laatst bewerkt:

The Vipe

Actief lid
En die roostertjes links en rechts naast de bedieningsknop voor het dak? Ik meende dat die voor de spraak zouden zijn, alleen de linker is in mijn geval open, de rechter niet. Dat lijkt mij ook logisch omdat de spraakbesturing gericht dient te zijn op de bestuurder en niet op de passagier of de achterbank.

micky

Forumguru
Bekijk bijlage 30301
In mijn auto zitten overduidelijk een drietal sensoren die het interieur lijken af te tasten. Volgens de dealer is dit voor het alarm,.....echter......dat heb ik niet besteld. Ook mis het knopje dat bij een alarm bij de linkerdeur aanwezig zou moeten zijn. Ik heb mij al door mijn vrouw in de auto laten insluiten en het zitten zwaaien (ja, de buren zullen wel gedacht hebben....), maar er gebeurde verder niks.

Mijn vraag: waar zijn deze sensoren voor?! is het normaal dat deze sensoren wel aanwezig zijn maar verder niet actief zijn? De dealer had er ook geen verklaring voor aangezien ze overduidelijk wel de sensoren zien zitten. Of hebben deze sensoren een andere functie dan het alarm?

Omdat je een pano dak hebt, is er maar 1 soort afdekkap, de 3 gaten zijn idd voor het alarm, maar als je goed kijk zie je dat er gewoon zwarte plastic schijfjes in zitten en geen echte sensoren, jij hebt net als ik dus GEEN alarm ;)

The Vipe

Actief lid
Duidelijk. Wel handig dus om eventueel inbrekerstuig af te schrikken. :)
Blijkbaar worden er bij mijn dealer niet veel panoramische daken afgeleverd, want de dealer begreep het blijkbaar ook niet.

Bovenaan Onderaan