Klein beetje
Ik kwam er laatst bij de eerste SCM-keuring drie jaar na inbouw (in een auto met dagwaarde van <€20.000) achter dat deze keuring erg moeilijk te regelen was. Bij Skoda, Seat en VW hadden ze geen idee wat ik wilde en waarom, ben uiteindelijk bij Audi terechtgekomen
.
Uiteindelijk bleek de hellingshoekdetectie defect, waardoor het certificaat niet afgegeven kon worden. Na lang, veel en duur bellen met de verzekeraar bleek er vervolgens geen klasse 3 meer nodig te zijn als de auto ouder is dan vijf jaar. Sowieso debiel dat er naar cataloguswaarde wordt gekeken i.p.v. dagwaarde imho.. Met het verstrijken der jaren en afname van de dagwaarde neemt het diefstalrisico/verzekerd bedrag navenant af, toch? Verzekeraar bracht me als schop na nog een paar tientjes assurantiebelasting in rekening en stelde mijn premie
omhoog bij vanwege de tussentijdse “wijziging”.
Zo. Dat ben ik ook weer even kwijt
Moraal voor anderen: check goed de kleine letters van je verzekeraar!