Alarm op O2 BE

oct2be

Nieuw lid
Weet iemand op dit forum of het klopt dat een alarm met interieur bewaking niet mogelijk is op de octavia combi 1.9tdi business edition.
crazy.gif

purk

Senior Member
volgens mij kan je dat er gewoon bij bestellen, staat nergen dat het niet leverbaar is op een combi

Alarm met interieurbewaking en back-up sirene € 235

Dit staat op de site van skoda...

purk

Senior Member
lijkt me sterk dat ze bij skoda twee verschillende alarmen monteren, dat is niet echt iets voor VAG groep

MadDog2K

Actief lid
Vreemd dat het niet zou kunnen op de BE en wel op de Elegance (waar de BE op gebaseerd is) ... de BE is toch niets meer dan Elegance + extra opties ??

iemand al een definitief antwoord of dit kan of niet ?

bennov

Nieuw lid
Heb dezelfde vraag gehad bij de bestelling van mijn Octavia. Kon wel op de Elegance, maar niet op de BE. Op de BE was alleen een vergelijkbaar niet-af fabriek alarm een optie (+/- 600 euro).....Dealer zelf vond het ook raar, maar het kon niet.

MadDog2K

Actief lid
Hier nog de IMHO echt onzinnige reden van PON :

Het af-fabriek alarm is geen klasse-alarm, wat door vele verzekeringsmaatschappijen wordt voorgeschreven.

Omdat de Business Edition voornamelijk een auto is die zakelijk (lease) wordt aangeschaft en de verzekeringsmaatschappij hiervoor dus een klasse-alarm verplicht stelt, moet er toch een alarm worden ingebouwd welke wel voldoet aan de richtlijnen van de verzekeraar.
Dit is de reden waarom het af-fabriek alarm geen optie is bij de Octavia Business Edition.

Je kan er gewoon een alarm inzetten, maar waarom af fabriek?? = bijtelling.
Er kan een canbus alarm in, dan behoud je de originele handzenders.

De BE is een actie model waar gewoon weinig bij kan.
De extra korting die je krijgt op dit model compenseerd het ongemak van minder opties kunnen bestellen.

R

Rambolito

De BE is een actie model waar gewoon weinig bij kan.
De extra korting die je krijgt op dit model compenseerd het ongemak van minder opties kunnen bestellen.

Klopt, zo kon ik het sportpakket er niet bij krijgen, ook al gaf ik aan het helemaal zelf te betalen, actie-combinaties zijn dus niet mogelijk helaas...

Bovenaan Onderaan