Alarm testen

Maarten

Forumguru
Mijn OII is uitgerust met een gecertificeerd klasse III alarmsysteem.
In de deurstijl zie ik een knopje zitten.
Het lampje in de deur knippert.
Ik ga er dus vanuit dat het alarm werkt.
Toch zou ik graag willen testen of het werkt en hoe het klinkt.
Dan weet ik in ieder geval op welk geluid ik moet reageren.
Is er een simpele manier om je alarm uit te testen?
[geen grapjes over steen door de ruit, want dat is wel erg makkelijk...]

Chatslet

Forumguru
Ja hoor, oude opwindbare wekker in je auto zetten, als die af gaat dan gaat ook je alarm. Een GSM op trilstand op je dashboard leggen zodat ie er af valt als die gaat trillen en er dan naar bellen doet het ook goed. Hellingshoek detectie test je door de auto op te krikken.

Bakkertje

Forumguru
Met de sleutel de deur openmaken, ramen openlaten alarminschakelen en door het raam kruipen, motorkap open maken met ingeschakeld alram (dus net niet in de vergrendeling drukken.
Auto opkrikken terwijl ie op alarm staat, enz.

skodaboy

Forumguru
ik heb ook een alarm met interieur bewaking...het knopje in de stijl dient om deze interieur bewaking uit te schakelen.
ik heb het alarm al,als volgt getest..zoals bakkertje zegt alarm inschakelen en bv een arm in de auto steken en zwaaien...of de deur open doen met de sleutel...

Maarten

Forumguru
Het alarm werkt.
Of ik er in mijn slaap door gewekt ga worden...?
Ik hoop het niet proefondervindelijk te gaan ervaren.

andrehj

Forumguru
Toch zou ik graag willen testen of het werkt en hoe het klinkt.
Mijn alarm is al twee keer afgegaan toen ik een aanhanger af wilde koppelen terwijl de auto nog op slot was. Ik weet alleen niet of dat bij alle trekhaakelectronica zo werkt, ik heb de af-fabriek aanhangermodule.
Ik vond het volume, zeker als je zelf achter de auto staat, overigens niet bijzonder hard. Voor de auto klinkt het vele malen harder.

Antera

Donateur
sirene zit ook voor onder het raam kan dus aan de achterzijde nooit zo hard klinken als voor.

skodaboy

Forumguru
Mijn alarm is al twee keer afgegaan toen ik een aanhanger af wilde koppelen terwijl de auto nog op slot was. Ik weet alleen niet of dat bij alle trekhaakelectronica zo werkt, ik heb de af-fabriek aanhangwagenmodule.

ik heb ook een trekhaak vanaf fabriek,ik ging een huuraanhangwagen ophalen,en de 02 (op slot) stond voor die aanhangwagen die ik nodig had,ik koppel die aanhangwagen aan en steek de stekker in en ja hoor het alarm ging af,ik ben ook ne keer in geslaagd om het alarm doen afgaan toen en ik een gesloten aanhangwagen aan het laden was en waarschijnlijk te fel schommelde in dat ding.

Chatslet

Forumguru
Ach, uiteindelijk weten ze de boel toch wel te jatten. Deur maken ze open met een "poolse sleutel" en hangen dan meteen een diagnoseapparaat aan de OBD poort waarmee ze de auto in transportmode zetten zodat o.a. het alarm niet meer werkt. Ze kunnen dan rustig hun gang gaan en weg is je navigatie, heb je pech dan zijn ook nog je airbags weg en ligt je hele dashboard aan puin. Probeer het voor de grap maar eens uit met VCDS daar zit de transport mode optie ook in.

andrehj

Forumguru
Mijn VCDS werkt pas als de auto "op contact" staat. En daarvoor heb je toch een sleutel nodig. Of heeft het dieventuig daar ook al wat op gevonden?

Chatslet

Forumguru
Kan helaas allemaal met de poolse sleutel omdat het een soort van loper is. Startblokkering voorkomt namelijk alleen dat er gestart kan worden zonder transpondersleutel, op contact zetten kan altijd.

Bovenaan Onderaan