Alarminstallatie

Is het handig om een alarm installatie af fabriek in te laten bouwen en zijn er ervaringen mee. Ik denk dan aan vals alarm of andere zaken.

Groet
Passat

We hebben achteraf alarm in laten bouwen en nog geen problemen ondervonden hiermee.We moesten dat toen van de verzekering,dealer heeft dat toen erin gebouwd! groeten Miranda

ik heb het fabriek af alarm, nog nooit alarm gehad /forum/images/graemlins/winkie.gif
Het is in die zin ook intelligent dat het alarm niet de interieur sensor aanschakelt als je je ramen openlaat bij het vergrendelen van de auto. Mij bevalt het wel!

MdK

Lid
Ik heb ook het alarm af-fabriek (hidden feature; ik kwam er pas achter dat ik het had toen ik een aanhangwagen wat ruw aankoppelde en m'n auto begon te loeien...) /forum/images/graemlins/laugh.gif Heel af en toe gaat het alarm bij mij spontaan loeien als ik de auto op slot doe. Even ontgrendelen en weer op slot doen is genoeg om te zorgen dat'ie z'n mond houdt...
Erg handig is dat je op je deurstijl een knopje krijgt om de auto te kunnen vergrendelen zonder dat de interieur-bewaking aan gaat. Fijn als er bijvoorbeeld even een maxi-cosi+kind in de auto blijft bij tanken o.i.d.

@gijoe666; Krijg je normaal eigenlijk nog iets van herkennings-stickertjes op je auto om te laten weten dat er een alarm aanwezig is? Die stickertjes heb ik namelijk niet, aangezien de dealer bij aflevering ook niet wist dat er een alarm als optie aanwezig was (de dealer weet het trouwens nog steeds niet....)

Deje

Lid
Je krijgt een rood knipperledje in de linker deur..... I.p.v. een sticker, dat staat zo goedkooop (Halforts 3 euri´s) /forum/images/graemlins/489.gif

MdK

Lid
Een rood knipper-ledje heeft iedereen toch? Dat is volgens mij geen indicatie dat je octavia een alarm heeft! Ik zou toch eerder denken dat je nog iets van een stickertje erbij zou moeten krijgen ofzo...

een rood ledje heeft iedereen, het enige verschil is dat bij inschakeling het ledje even snel knippert ipv langzaam bij de niet-alarm auto's. Er worden verder geen SCM of andere stickers geplakt. Ik heb trouwens gisteren het alarm eens laten afgaan, best wel een kabaal /forum/images/graemlins/24.gif
Ik dach eerts dat het via de claxon ging, maar er zit dus echt een aparte sirene in!

Karstieman

Forumguru
Als ik geen leaseauto zou hebben, liet ik er ook een alarm in bouwen.
Bij veel leaseauto's is een alarm trouwens verplicht bij een nieuwprijs van 34000+

Een af fabriek ingebouwd alarm heeft volgens mijn info geen certificaat, en wordt door verzekeringsmaatschappijen niet geaccepteerd. Dus infomeer eerst nog even goed ook bij uw verzekeringsmaatschappij.
Ik heb geen extra alarm wie jat er nou een Skoda? En dat zal niet meevallen staat bijna altijd in de garage.:-) We gebruiken ‘m uitsluitend privé.

Droopy

Actief lid
/forum/images/graemlins/ot.gif Ja, mooie prijzen in België. In Nederland ligt dit bedrag iets hoger vanwege Balkenende Pest Middel (BPM)

bert2

Lid
Heb ook alarm + interieur sensor 'af fabriek' en met name die sensor is erg gevoelig. Opletten vooral in de zomer dat er geen insecten e.d. in de auto worden opgesloten. Dat kan vooral 's nachts voor onaangename verrassingen zorgen.

remo

Lid
je kunt ook gewoon een goedgekeurd koppel-alarm laten inbouwen. (vanaf +/- 500,- klasse 2)
Dit werkt ook gewoon via de orginele sleutelafstandsbediening.
Het systeem wordt aangesloten via het can-bus systeem in de auto en is absoluut betrouwbaar.

@ maarten, af fabriek alarm heeft geen officieel certificaat (iniedergeval niet bij Octy I), maar je kan bij je verzekeringsmij checken of ze een af fabriek alarm ook accepteren (als ze eis stellen dat auto voorzien moet zijn van alarm). Vaak is dat wel het geval.
Zelf geen problemen met alarm, slechts 1 keer per ongeluk af gegaan 's nachts bij zware onweersbui.

Lim

Lid
Omdat ik dat ook graag wilde weten en de ene dealer zij van wel en de ander zij van niet. Dit gevraagd aan de klanten service:
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />

Het af-fabriek alarm is niet voorzien van een officieel geaccepteerd SCM-certificaat.

[/ QUOTE ]

Karstieman

Forumguru
Als je voor een alarm gaat, geef dan liever iets meer uit voor een 'degelijk' systeem.
Anders blijf je voor elke scheet (onweer, insecten in de auto, plotselijk warm weer) naar je auto rennen omdat het alarm weer eens afgaat !

ESC

Lid
Heeft er iemand ervaring met een alarm met remote start optie ? Is dat een beetje betrouwbaar ? Ik heb een DSG in bestelling, dus starten terwijl ie in de versnelling staat is uitgesloten.

Lijkt me wel fijn om de auto van afstand te kunnen starten. Airco alvast laten draaien in de zomer, niet hoeven krabben in de winter /forum/images/graemlins/24.gif

Bovenaan Onderaan