alarmlichten aan bij hard remmen octavia 2006

wat is de oorzaak.

• Totaal aantal stemmers
    4
  • Opiniepeiling gesloten .

BRETHOUWER

Nieuw lid
Vorige week na stevig remmen gingen mijn alarmlichten spontaan branden. eerst dacht ik dat ik misschien
de knop per ongeluk geraakt had maar na de volgende keer stevig remmen het zelfde , alarmlichten gaan spontaan aan en na stilstand weer uit.

Een uur later ging er bij het remmen de lamp branden dat de remblokken versleten waren.
Onderweg bij een bovag garage de blokken laten vernieuwen en weer verder.

De vraag blijft : waarom gingen de alarmlichten branden ?

Bij de skoda garage kon mij het niet vertellen, want bij een octavia uit 2006 zat deze veiligheids voorziening
er nog niet op dat er bij hard remmen je alarm lichten gaan branden.

Joske

Forumguru
..
Bij de skoda garage kon mij het niet vertellen, want bij een octavia uit 2006 zat deze veiligheids voorziening
er nog niet op dat er bij hard remmen je alarm lichten gaan branden.

Heeft de garage zelf, jou dit verteld ivm de veiligheidsvoorziening?

hemi24

Forumguru
Volgens mij zat dit er sinds de komst van de O2 (2004/2005) erop...
Mijn oude Peugeot 206 uit '03 had dit ook al.

VEEJAY

Forumguru
Zit er gewoon op bij MY2006. Staat trouwens uit (via vcds) bij mij ivm 'sportief' rijden.

Wordt geactiveerd onder bepaalde voorwaarden, moet je maar even googlen op emergency brake light VAG/VCDS.

Je hebt vast hard geremd en het laatste stukje blok opgebruikt, staat los van de noodknipperlichten.

MY2005 is mij destijds in 4 jaar tijd niet opgevallen. Maar mijn huidige '06 heeft het wel.

Joske

Forumguru
bij mijn O2 zou ik het niet weten trouwens, de Fabia I 2006 heeft het alleszins niet, maar dat verbaast me niet ;)

dirkkroneman

Forumguru
Mijne heeft het ook (2006), ik rijd ook sportief maar bij normaal rijden gaan ze niet aan.. Tenzij je echt een noodstop maakt.

Noord26

Forumguru
Ik verbaas mij altijd weer hoe vaak mensen denken dat ze maximaal aan het remmen zijn met een auto of motorfiets als ik naast ze zit (of achter ze rijdt in geval van motor) op Zandvoort.

Noodstop, noodstop..; als je weet hoe ver je kunt gaan met je remmen zie je dat lampje vaak oplichten hoor zonder dat je van een noodstop spreekt.

Je kan zoveel harder remmen als menigeen denkt. Ik probeer het te vermijden in de daily-driver, maar onze Alto die vreet remblokken bijna net zoveel als hij verse olie krijgt! Soms is het gewoon te leuk om te doen. Bovendien vind ik het ook een manier om te 'voelen' wat de staat van het wegdek is. Factoren als natheid (snelheid ruitenwissers) en temperatuur (maxidot) zeggen niet zoveel en verschillen nog enorm plaatselijk.

;)

Laatst bewerkt:

BRETHOUWER

Nieuw lid
Ik verbaas mij altijd weer hoe vaak mensen denken dat ze maximaal aan het remmen zijn met een auto of motorfiets als ik naast ze zit (of achter ze rijdt in geval van motor) op Zandvoort.

Noodstop, noodstop..; als je weet hoe ver je kunt gaan met je remmen zie je dat lampje vaak oplichten hoor zonder dat je van een noodstop spreekt.

Je kan zoveel harder remmen als menigeen denkt. Ik probeer het te vermijden in de daily-driver, maar onze Alto die vreet remblokken bijna net zoveel als hij verse olie krijgt! Soms is het gewoon te leuk om te doen. Bovendien vind ik het ook een manier om te 'voelen' wat de staat van het wegdek is. Factoren als natheid (snelheid ruitenwissers) en temperatuur (maxidot) zeggen niet zoveel en verschillen nog enorm plaatselijk.

;)
Hartelijk dank voor jullie berichten ,HET EEN EN ANDER, is mij nu duidelijk geworden mede door de berichten over E.B.L. OP 27-12-2011 .

dirkie996

Forumguru
@Noord26 : Je kan hard en zeer hard remmen, maar ooit houdt het toch eens op :sterretjes:. Met de motorfiets heb ik onlangs enkele vrienden uitgeremd, dit dan nog met duopassagier, notabene. Het achterwiel zweefde boven de grond en het voorwiel boorde zich bijna in het asfalt. M'n eega zat bijna boven op m'n schouders:maakmegek:. Ik moet er wel bijvertellen dat de voorvork sportief staat afgesteld en dat ik vooraan met een zachtere(sportievere) band rondrijd.Achterste remblokken zijn in 55000km éénmaal vervangen, de voorste remblokken vervang ik iedere 7000km.

Noord26

Forumguru
Ik moet altijd weer wennen als ik op een fiets met gecombineerde automatische verdeling van voor/achter-remmen stap en ABS. Rijdt totaal anders als je echt gaat ankeren.

;)

Kiswum

Forumguru
Bij mijn O2 van 09- 2004 zat het er nog niet op. Dit was de eerste serie. Wellicht was vanaf de volgende serie van een bepaalde maand wel voorzien van deze optie.

skodaboy

Forumguru
mijn 02 4x4 is van 2008 en heeft de 'veiligheidsfunctie' ook..
je moet al echt heel hard remmen of een noodstop maken eer ik de alarm knipperlichten aan springen.

heb al een keer stevig moeten remmen voor een verkeerlicht dat op oranje sprong,er staat daar ook een flitspaal,
vandaar en toen gingen de alarm knipperlichten ook aan.

correct me if i'm wrong: maar 'springen' de alarm knipperlichten niet aan,als het ABS wordt geactiveerd?
want bij mijn remmaneuver toen dacht ik,dat ik het ABS hoorde/voelde werken..

VEEJAY

Forumguru
Even een copy/pasta (van een Fabia)

"The brake light flashes automatically in case of an emergency braking at speeds greater than 60 km/h or with the intervention of the ABS, which lasts longer than 1.5 seconds. After the speed was(is?) reduced below 10 km/h or the vehicle was stopped, the brake light stops flashing and the hazard warning light system switches on. The hazard warning light system is switched off automatically after accelerating or driving off again"

VEEJAY

Forumguru
Even een copy/pasta (van een Fabia)

"The brake light flashes automatically in case of an emergency braking at speeds greater than 60 km/h or with the intervention of the ABS, which lasts longer than 1.5 seconds. After the speed was(is?) reduced below 10 km/h or the vehicle was stopped, the brake light stops flashing and the hazard warning light system switches on. The hazard warning light system is switched off automatically after accelerating or driving off again"

Bovenaan Onderaan