Alarmsysteem Fabia1

Hallo,

Sinds kort ben ik een bezitter van een fabia1 bwj 2006 1.4 motor met 100pk.
Nou had ik (misschien wel een stomme) een vraagje mijn cv (centr vergr) werkt naar behoren, alleen de cv fungeert deze ook eveneens als een alarmsysteem?

Alvast bedankt

Bosi

Lid
Hallo,

Sinds kort ben ik een bezitter van een fabia1 bwj 2006 1.4 motor met 100pk.
Nou had ik (misschien wel een stomme) een vraagje mijn cv (centr vergr) werkt naar behoren, alleen de cv fungeert deze ook eveneens als een alarmsysteem?

Alvast bedankt

Als het goed is, maak je de deuren met je ab op slot, dan knipperen je richtaanwijzers een keertje en gaat er een rood ledje knipperen bij de bestuurdersdeur.
Afhankelijk van de uitvoering wordt er dan een passief (wegrij en start beveiliging) danwel actief alarmsysteem geactiveerd. Het enigste verschil is voor zover ik kan beoordelen wel of geen alarm hoorn. De eenvoudigste mannier om te controleren welke versie je hebt is even controleren of hiervoor een zekering is voorzien, bij actief alarm, zal er een zekering voor de hoorn zijn anders niet. (zekering houder zit achter het klepje aan de zijkant van het dashboard aan de bestuurderkant, als je de deur open hebt, op het kaartje, wat aan de binnenkant van het klepje is geklemd, zie je op welke positie de zekering zou moeten zitten) of anders de sticker op de bodem van de kofferbak raadplegen, via internet kun je aan de hand van de daar vermelde codes ook je uitvoering en opties terug vinden.

Canon-Eye

Forumguru
Gewoon in de auto gaan zitten, deuren sluiten met de afstandbediening en daarna van binnenuit opendoen (vermoedelijk 2x aan de deurkruk trekken).
Hoor je niets, dan zit er geen alarm op... :D

eriktv

Forumguru
Ik kwam er bij het doorpluizen van de boekjes achter dat ik een defa-alarm op mijn oc1 heb. Ik zie ook de hoorn zitten en een ledje links op het dashboard, het alarm gaat echter niet aan met de normale ab (ook 2x en lang drukken geprobeerd) en de kabeltjes lopen allemaal richting onzichtbare dieptes onder de motorkap. Ik moet nog kijken of er een zekering in zit, maar zou er dan niet één in durven drukken... Straks krijg ik hem alleen uit met de lastig in te voeren noodcode en een hoop herrie. Iemand een idee how to?

Erik_NL

Forumguru
Als het goed is, maak je de deuren met je ab op slot, dan knipperen je richtaanwijzers een keertje en gaat er een rood ledje knipperen bij de bestuurdersdeur.
Afhankelijk van de uitvoering wordt er dan een passief (wegrij en start beveiliging) danwel actief alarmsysteem geactiveerd. Het enige verschil is voor zover ik kan beoordelen wel of geen alarm hoorn.
de eerste regel klopt voor alarm waarmee een Fabia I af fabriek geleverd kon worden. Dat systeem beoogt diefstal uit en van het voertuig tegen te gaan. Onderdeel is een bewegingssensor die o.m. reageert wanneer motorkap, achterklep of een deur wordt geopend bij ingeschakeld alarm.

Startblokkering werkt niet via een bewegingssensor.

Hubert

Lid
Ik kwam er bij het doorpluizen van de boekjes achter dat ik een defa-alarm op mijn oc1 heb. Ik zie ook de hoorn zitten en een ledje links op het dashboard, het alarm gaat echter niet aan met de normale ab (ook 2x en lang drukken geprobeerd) en de kabeltjes lopen allemaal richting onzichtbare dieptes onder de motorkap. Ik moet nog kijken of er een zekering in zit, maar zou er dan niet één in durven drukken... Straks krijg ik hem alleen uit met de lastig in te voeren noodcode en een hoop herrie. Iemand een idee how to?
Dus je ledje brand/knippert ook niet als je de auto op stot doet.
Als de zekering er uit is gehaald (dat hebben ze dan denk gedaan omdat die vals af ging) kan je er gewoon weer 1 instoppen hoor van 20 amp. Maar zorg wel dat je auto van slot is anders heb je de kans dat die afgaat. Ik zou voor de zekerheid een doek bij je houden in geval dat die afgaat kan je die doek in de sirene proppen. Het duurd ongeveer 30min voordat de noodstroom accu leeg is...
En als het goed is moet je ergens een code kaart hebben ( is ongeveer even groot als een pasje)

Hallo,

Rode ledje knippert idd bij vergrendelen met de AB.
Ik had gisteren even gekeken, bij de zekeringen links voorin. Middels met de code kaart, maar kom er niet echt uit welke zekering ik dan moet hebben? of kan controleren. Zijn hier evt methodes voor?
Ik ben niet van plan iets te doen zonder enige kennis of knowhow.
Iemand enige tips?

Hubert

Lid
Als het ledje van het alarm knippert dan zit er al een zekering in. Het ledje moet bij het opslot doen van de deuren eerst 30sec continu branden en dan knipperen. Je kan de alarm ook testen door met je ab de deuren op slot te doen en dan met je sleutel de deur weer te openen. Of in je auto te gaan zitten en je auto met je ab op slot doen, dan wachten tot het ledje gaat knipperen en dan bewegen in de auto.
De zekering zit vaak niet in de zekeringen kast maar ergens achter het dashboard weggewerkt.

VWim

Forumguru
Of de auto met de ramen open op slot doen, dan even wachten. (minuutje of zo) en dan met de binnenhendel openen. Als ie begint te loeien zit er alarm op.

Antera

Donateur
Met binne hendel openen kan niet als hij op slot zit met de cv meen ik ook bij de fabia. Dit is tegen inbraak

Bosi

Lid
Met binne hendel openen kan niet als hij op slot zit met de cv meen ik ook bij de fabia. Dit is tegen inbraak

Op positie 60 zit de zekering voor de hoorn van het alarm, zit daar geen zekering en je hebt wel de centrale deur vergrendeling dan heb je dus alleen het pasieve alarm

Cordoba

Forumguru
Ledje zegt niets over alarm: een auto zonder alarm (maar wel met standaard startblokkering) laat ook gewoon het ledje knipperen als de auto op slot zit.
Je kunt ook de sticker in de kofferbak (is gelijk aan de sticher voorin instructieboekje) kijken of de code voor een fabrieksalarm er bij zit. Andere optie is, uitzoeken waar de aparte sirene voor fabrieksalarm geinstalleerd zit, en checken of daar een sirene zit. Ik weet het niet zeker, maar kan zijn dat ie helemaal is weggebouwd achter de wielkuip, zodat je het niet zo kan zien.

turboturbo

Forumguru
Bij mijn Fabia is mbv vcds destijds een keer de optie geactiveerd dat je een (korte?) geluidje hoort als de auto op en van 't slot gaat.
Echter was er niets te horen, wat erop zou duiden dat er af fabriek geen alarm op zat.

Antera

Donateur
Dan zat er idd geen fabrieksalarm op.

Met VCDS moet je dan in module 09 de alarmhorn H03 zien

Bovenaan Onderaan