Hallo,
Sinds kort ben ik een bezitter van een fabia1 bwj 2006 1.4 motor met 100pk.
Nou had ik (misschien wel een stomme) een vraagje mijn cv (centr vergr) werkt naar behoren, alleen de cv fungeert deze ook eveneens als een alarmsysteem?
Alvast bedankt
de eerste regel klopt voor alarm waarmee een Fabia I af fabriek geleverd kon worden. Dat systeem beoogt diefstal uit en van het voertuig tegen te gaan. Onderdeel is een bewegingssensor die o.m. reageert wanneer motorkap, achterklep of een deur wordt geopend bij ingeschakeld alarm.Als het goed is, maak je de deuren met je ab op slot, dan knipperen je richtaanwijzers een keertje en gaat er een rood ledje knipperen bij de bestuurdersdeur.
Afhankelijk van de uitvoering wordt er dan een passief (wegrij en start beveiliging) danwel actief alarmsysteem geactiveerd. Het enige verschil is voor zover ik kan beoordelen wel of geen alarm hoorn.
Dus je ledje brand/knippert ook niet als je de auto op stot doet.Ik kwam er bij het doorpluizen van de boekjes achter dat ik een defa-alarm op mijn oc1 heb. Ik zie ook de hoorn zitten en een ledje links op het dashboard, het alarm gaat echter niet aan met de normale ab (ook 2x en lang drukken geprobeerd) en de kabeltjes lopen allemaal richting onzichtbare dieptes onder de motorkap. Ik moet nog kijken of er een zekering in zit, maar zou er dan niet één in durven drukken... Straks krijg ik hem alleen uit met de lastig in te voeren noodcode en een hoop herrie. Iemand een idee how to?
Met binne hendel openen kan niet als hij op slot zit met de cv meen ik ook bij de fabia. Dit is tegen inbraak