Alarmtip voor de winter

Status
Niet open voor verdere reacties.

RCS

Lid
Misschien even handig om bij stil te staan nu in de winter met bevriezende ramen. Om bevriezing van de voorruit te voorkomen dek ik deze 's avonds af met folie. Hiervoor doe ik wel mijn ruitenwissers omhoog zodat deze niet kan wegwaaien. Om die ruitenwissers omhoog te doen moet je het contact kortstondig aan/uit doen en de ruiterwisserhendel naar beneden bewegen.

Realiseer je dan dat door het contact kort aan/uit te doen je de interieur-/hellingshoeksensoren van het alarm tevens deactiveert en zal het alarm alleen nog maar afgaan bij het openen van de portieren (dit is. o.a. handig als je met de auto op de boot staat of er dieren/kinderen in je auto achterblijven, maar niet genoeg om je Columbus te beschermen). Je kan gemakkelijk checken of dit gebeurd is. Normaliter gaat je alarmledje eerst zo'n 20 sec. continu branden en daarna pas knipperen, bij uitgeschakelde sensoren gaat het alarmledje gelijk knipperen. Even de motor starten en weer uitdoen schakelt je sensoren weer in (en je ruiterwissers blijven daarbij gewoon in de "service-stand" staan). Ik heb overigens een after-market klasse 3 alarm welke ingeschakeld wordt met de originele Skoda sleutel (nadat mijn Columbus gejat was).

Doe er je voordeel mee!

Bakkertje

Forumguru
Zeker een goede tip.

Er zijn 2 dingen die we kunnen doen om het allemaal makkelijker te maken. Allereerst de wisserhendel naar beneden doen als de auto net uit gezet is en dan verder normaal afsluiten. Of de auto langer dan 2 seconden op contact laten staan, dan schakel je de interieur detecte niet uit..

Gieliovd

Forumguru
Of een standkachel installeren.

Of een verwarmde carport bouwen.

Of gewoon een zeiltje erover en dan alsnog krabben of sprayen! Bij voorkeur natuurlijk zonder drijfgas, blijven je handen ook nog eens in beweging.

Constant

Erelid
Je kunt ook een soort gel kopen, waardoor je ruit niet bevriest.

Mijn auto staat trouwens in een verwarmde garage, waarschijnlijk verwarmd door de warmte van de bovenliggende woningen waaronder de mijne (argh!).

EdK

Forumguru
doordat de vrouw het best delegerende wezen is zie ik niet gebeuren dat ze de ramen gaat krabben en dus zo weet te delegeren dat ik hetzelf kan gaan doen !
Daar ik geen carport heb en hier midden op de openbare weg ook geen bouwvergunning voor krijg valt deze optie ook af !
Een standakchel is een mooi iets maar trekt alleen maar zwervers aan en dus verloederd de straat en gaat de waarde van de woning met rasse schreden naar beneden.

Zo'n folietje is een leuk Lidl alternatief maar heb er afgelopen jaren meerdere keren één aangeschaft en stond uiteindelijk s'morgens nog te krabben omdat andere de Lidl prijs blijkbaar te hoog vonden en die van mij dus leende !

dus toen had ik het plan bedacht om het de buurkinderen het te laten doen voor 2 euro per keer , maar ten eerste moest ik ze wakker bellen ( 05.00 uur ) en bleken ze te korte pootjes te hebben dus moest er weer een trappetje bijgepakt worden. Maar bleken ze niet tot het midden van het raam te kunnen komen dus zaten ze op de motorkap en dan maar krabben en ik een ingedeukte motorkap voor 2 euro !

Dus heb ik met veel tegenzin tot de conclusie gekomen dat ik het maar moet accepteren dat ik zelf met 3 jassen aan dat raam zelf moet krabben !!

Tallguy

Forumguru
[moderatorbreak]
Zojuist 13! berichten verwijderd waar alleen maar offtopic werd gereageerd. Hoe moeilijk kan het nou zijn om nu eens ONTOPIC te blijven??

Zijn we soms allemaal deze discussie al vergeten? Ik hoop het niet.

Ondanks de goede bedoelingen van RCS gaat dit topic dan ook dicht. Misschien dat dat wél begrepen wordt.
[/moderatorbreak]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan