Alex9719 is ook binnen

Hallo iedereen!

Misschien dat sommigen mij al kennen van de TDICub Nederland (www.tdiclub.nl)
Vanwege een nieuwe baan heb ik de mogelijkheid om een lease auto te gaan rijden. Hierdoor ben ik eens rond gaan kijken bij de verschillende VAG-stallen.

Audi en VW vallen af omdat ze te weinig auto leveren voor een te forse prijs.
Seat is een heel mooi merk en heeft zeker mijn interesse (een mooie Leon 1.9TDI sport-up met "van-alles-en-nog-wat")
Skoda is gevoelsmatig nog een beetje een "underdog" in het stel.

Aangezien het de bedoeling is dat ik toch 3,5 jaar met de auto moet gaan doen, wil ik ook een beetje in de "toekomst" kijken. Ik ben bang dat vanwege omstandigheden een Seat Leon toch te klein blijkt.....
(ik hoef toch niks uit te leggen over bloemetjes en bijtjes enzo....)

Daarom ben ik ook naar een Octavia aan het kijken en wat ik zie, bevalt mij wel aardig. Ik heb al een (gelikte) brochure ontvangen en ik zie mezelf wel een een O2 sturen...

Nu zijn er 2 versies die mijn voorkeur hebbn (qua leasebedrag is het maar een paar centen verschil)
óf een 1.9TDI HB handgeschakeld Elegance met BT-carkit, verwarmbare voorstoelen, 17"Pegasus met sportonderstel, autoradio "stream" en een multifuncti-stuurwiel.

óf een 1.9TDI HB handgeschakeld Business Edition met BT-carkit, verwarmbare voorstoelen, autoradio "stream" en een multifuncti-stuurwiel.

Eventueel aan te vullen met een achterruitenwisser.

Voor- en nadelen lijken mij op zich duidelijk (Xenon t.o.v. een sportonderstel)

Daarom wil ik meteen hier de vraag stellen of het een "wereld" van verschil is, 16" zonder naar 17" met sportonderstel.
Ik rij momenteel in een Caddy met 16" 195/45 banden, dus ik ben bekend met het begrip "stug" ;)

Ik hoef niet persé een snaarstrak sturende auto, maar ik zit ook niet te wachten op een Amerikaanse-jaren-60-bak....

Bedankt voor de tips!

Tallguy

Forumguru
Voor- en nadelen lijken mij op zich duidelijk (Xenon t.o.v. een sportonderstel)
Of je neemt ze allebei :) sportonderstel vind ik veel strakker sturen. Uiteraard merk je het wel meer, maar...de velgen die je erbij krijgt zijn ook niet te versmaden :)

Welkom op het forum overigens!

Dankjewel..

Maarre... volgens de prijs/optielijst kan ik op een B.E. geen sportonderstel krijgen... En Xenon op een Elegance wordt te duur...

Mmmmm....

Nog een "teleurstelling"... ik zie dat het sportpakket wordt geleverd met sportstoelen Onyx en een 3-spaaks stuur, maar ik wil hééél graag de ivory bekleding en een multi-functie stuurwiel..
Het sportstuur ziet er niet slecht uit, maar is 'ie ook leverbaar met stuurwielbediening? Er is plek zat voor...

Ik weet het, dit zijn vragen die een dealer ook allemaal kan beantwoorden, maar ik ben nieuwsgierig of er meerdere mensen zijn die met bovenstaande hebben gezeten.

Ik zag gisteren een O2 rijden met 15" (standaard)velgen. Op zich niet "lelijk", maar in mijn ogen "net" te klein voor zo'n auto....

Enne... de keuzemogelijkheid is ook weer wat uitgebreid, maar dit kan net zo makkelijk weer gewijzigd worden, dus daar ga ik (vooralsnog) niet over uitweiden. Ik laat tezijnertijd zeker weten wat het is geworden (en waarom)

Tallguy

Forumguru
Ik denk dat je toch met je dealer het eea moet bespreken. Ik heb sportpakket, dus met lederen stuur, maar geen knoppen erop ofzo.
Sportstoelen ben ik zelf uitermate blij mee als ik ze vergelijk met de normale stoelen. Dit omdat ze aan de onderkant wat langer zijn en meer gevormd aan de zijkanten. Dat is voor mijn lengte (2mtr) wel prettig.

Qua velgen heb ik de 17" en ik moet zeggen...ik vind dat echt super staan! De 15" vind ik hoe dan ook te klein voor het formaat auto. 16" zou net kunnen, maar ik blijf erbij dat de 17" Pegasus jongens echt mooi staan.

Ben benieuwd wat het gaat worden, maar dat lezen we nog wel :)

Ik zit hier de lijsten weer eens door te spitten (ik voel me net een ventje van 8 jaar die 3 weken voor sinterklaas al in de bartsmitfolder zit te bladeren.... rooie koontjes... "ik wil alles!!!!", hahahaha)

Maar anyway... nu valt mijn oog ineens op de optie '17" Pegasus met sportonderstel' voor €630,-
Dus geen sportstoelen, sportstuur en dergelijke... maar vooralsnog wél de mogelijkheid tot Ivory interieur.....

Keuzeskeuzeskeuzes.... heerlijk!

Tja, zoals ik al eerder aangaf... keuzeskeuzeskeuzes....

Hoe kan ik het het beste omschrijven... Toen ik afgelopen zaterdag naar de Skoda dealer toe reed, raakte ik verdwaald en kwam ik uit bij de Fiat dealer...

De waarheid is dat ik nu een paar keer de nieuwe Bravo heb zien rijden en dat ik dit een verschrikkelijk mooie auto vind!!

Omdat ik in de gelukkige omstandigheid ben om een lease auto uit te kiezen, is het uiteindelijk een keus tussen het hart en het verstand geworden. Het verstand zei dat ik een mooie Octavia moest uitkiezen met een aantal leuke opties.... Mijn hart zei echter dat ik moest kiezen waar ik het meeste van onder de indruk ben.. en dat is toch echt de Bravo....

Goed, hij heeft geen bekerhouder in de portieren, geen opbergvakje voor je zonnebril, geen kofferbak zo diep dat een holbewoner jaloers is.....

Maar hij heeft wel een verschrikkelijk mooi lijnenspel.... vooralsnog iets exclusiefs.... ik ben er gewoon voor gevallen....

Misschien trek ik over 6 maanden de haren uit m'n hoofd, maar vooralsnog ben ik als een kind zo blij. Ik heb nog geen idee wanneer 'ie precies besteld gaat worden, of wanneer 'ie geleverd zal worden (gezien de levertijd verwacht ik 'm pas in januari op kenteken....)

In ieder geval wil ik iedereen bedanken voor het meedenken en adviseren!

Het ga jullie goed!

Bovenaan Onderaan