Allemaal knipperende lampjes

Heukie

Lid
Hallo,

gisteravond had ik een vreemd probleem met mijn O2. Ik kwam thuis en parkeerde even voor de deur. 5 minuten later wil ik weer weg met de auto, maar na het starten klonk er een luide piep en gingen de lampjes van het ABS, het ASR en van de Handrem knipperen (alle drie tegelijk).
Na het uitzetten van de motor en nogmaals starten was het probleem nog aanwezig.
Volgens het boekje kon dit te maken hebben met de hoeveelheid remvloeistof, maar deze was keurig op peil. Volgende advies van het boekje was de dealer op te zoeken.
Na binnen even de dealer gebeld te hebben dat ik eraan kwam, start ik de auto en wat denk je, alles rustig ?????
Nogmaals de dealer gebeld, maar die gaf aan dat hij er niets meer mee kon als de storing weg weg. Gisteranvodn ook nog weggeweest en niets meer van het probleem te merken.
Iemand een idee wat het geweest kan zijn (of nog is) ????

MarcoO2

Forumguru
De dealer moet zo'n storing toch gewoon uit kunnen lezen lijkt mij? Is de melding "als er geen storing is kan ik niets doen" niet een behoorlijke dooddoener? Zeker asl het gaat om veiligheidssystemen zou ik zeker willen weten dat alles gewoon werkt...

Ronnie

Forumguru
Het zou kunnen zijn dat de remlichtschakelaar(of die van het koppelingspedaal) defect is, of "blijft hangen", dan krijg je ook dit soort storingen.

Octavia_II

Actief lid
Hallo,

gisteravond had ik een vreemd probleem met mijn O2. Ik kwam thuis en parkeerde even voor de deur. 5 minuten later wil ik weer weg met de auto, maar na het starten klonk er een luide piep en gingen de lampjes van het ABS, het ASR en van de Handrem knipperen (alle drie tegelijk).
Na het uitzetten van de motor en nogmaals starten was het probleem nog aanwezig.
Volgens het boekje kon dit te maken hebben met de hoeveelheid remvloeistof, maar deze was keurig op peil. Volgende advies van het boekje was de dealer op te zoeken.
Na binnen even de dealer gebeld te hebben dat ik eraan kwam, start ik de auto en wat denk je, alles rustig ?????
Nogmaals de dealer gebeld, maar die gaf aan dat hij er niets meer mee kon als de storing weg weg. Gisteranvodn ook nog weggeweest en niets meer van het probleem te merken.
Iemand een idee wat het geweest kan zijn (of nog is) ????

Hoi Heukie,

ik weet niet of er nog garantie op zit, maar anders gewoon naar de dealert en laten uitlezen!!
De fouten worden opgeslagen en zijn dus ten alle tijden (ook als er niets meer aan de hand is) nog gewoon uit te lezen !
(Welke dealert is dit überhaupt, die dit beweert, want daar zou ik mijn skoda nooit naar toe brengen!)

Ik weet niet precies waar in Brabant je woont, maar evt. kan ik hem ook wel voor je uitlezen.

Groet,

Charlie

Ik denk aan een slechte massa verbinding of een slechte accu. Kun je idd bij de dealer laten vaststellen..

Bovenaan Onderaan