Alles over RNS315 (Amundsen+) en interne Bluetooth

Bakkertje

Forumguru
Top! bedankt voor de info en de link, hier gaan veel mensen blij van worden (mits ze een MAC adres hebben natuurlijk..)

surow

Senior Member
Graag gedaan! Nog een optie als uw MAC is 0000000. Originele bluetooth module voor Skoda, VW, Seat 7P6035730 E, F, G voor RNS 310 315 RCD 510 SDS FSE RNS510.
Kost ca 300 Euro met alle onderdelen allen coding is nodig.

BTW: weet iemand wat is verschillend tussen E, F, G versie?

surow

Senior Member
Nog een update, volgens mij en andere mensen RNS 315 heeft interne bluetooth bijna altijd.
039.jpg
includes: IC5119A-CK5050.....
En wat is CK5050????
parrot-ck5050-bluetooth-stereo-modul-auto-radio-slika-13114285.jpg
Ja correct!!! Parrot OEM bluetooth module :)

Is misschien iemand in Venlo buurt met VagCom om deze in mijn auto testen / coderen

Bakkertje

Forumguru
Tot augustus 2011 kan het zijn dat het er standaard inzit. Dit specifieke toestel heeft het wel en daarbij kun je het inderdaad activeren.
Hoe groot de kans is dat het erin zit, sja..
Er zijn 2 manieren om erachter te komen, uitbouwen en op de sticker kijken of proberen te activeren via VCDS..

Zie ik nu goed dat het een losse insteek module is? Dan zou je wellicht nog kunnen zoeken of het los te krijgen is.. hmm...

Edit: gevonden! http://www.parrotoem.com/en/oemsolutions/ck5xxxmodules
Edit 2: het is dezelfde module als in de Zenec 2010..

Cyrus

Actief lid
Wordt in principe alleen aan OEMs geleverd. Als je goede connecties hebt met een importeur van of een handelaar in autoradio's, waar deze modules in zitten, kun je hem vragen of hij zo'n module onder het mom van "vervanging wegens defect" voor je kan bestellen bij Parrot. Als particulier maak je nagenoeg geen kans....

En dan hopen dat de BT-firmware wel al in de radio aanwezig is, of toegevoegd kan worden. En dat de BC hem vervolgens herkent.

surow

Senior Member
Ik heb canbus kabel en software binnen :), deze weekend gaat gebeuren.
Ik laat jullie weten als hij doet.

surow

Senior Member
HEEELLPPP!!!!
Kijk foto:
Clipboard01.jpg
Clipboard02.jpg

Ik kan alles coderen behalve bluetooth en DAB radio. Weet iemand waar is het probleem???

"coding rejected error 31 request out of range"

surow

Senior Member
Ik weet het niet. Weet ik alleen dat mijn RNS315 heeft interne parrot module binnen, vraag is waarom ik kan deze niet activeren???

Cyrus

Actief lid
Zit er ook een microfoon in de auto? Zou in het armatuur van de binnenverlichting moeten zitten, indien aanwezig. Zo nee, dan heeft activeren sowieso geen zin, omdat je dan niets aan die Parrot hebt. Tenzij je de mic alsnog instaleert, natuurlijk.

surow

Senior Member
zeker geen mic, maar als ik kan bluetooth actieveren inbouwen mic is geen probleem.

Cyrus

Actief lid
Dan dien je wel een fabrieks-originele mic te gebruiken, die normaal gesproken wordt geïnstalleerd bij de telefoonvoorbereiding. Anders gaat het nog steeds niet werken.

surow

Senior Member
@Edwin mic kost bij een web 25 Euro orgieneele, maar jij begrijp mijn probleem niet :-)

Cyrus

Actief lid
Ik begrijp je probleem uitstekend. Ik attendeer je er slechts op dat je niet een universele mic kunt gebruiken, maar de mic dient te gebruiken die bij een originele telefoonvoorbereiding hoort.

Wat het activeren betreft: zou kunnen dat je "elders" in VCDS nog dient aan te geven dat er een telefoonvoorbereiding aanwezig is. Zoek daar eens naar.

Bovenaan Onderaan