Aloha nieuw hier..!!!

Supernaturol

Actief lid
Dag mede skoda-rijders,
Bij deze stel ik ook me even voor hier.
Ik ben Brian en komt uit Utrecht.
Ik heb op 23-11 een Skoda 02 combi elegance business aangeschaft van 2009 voor mijn vrouw.
Zelf rij ik zakelijk in een VW T5 GP dsg dus ben best redelijk bekend in de VAG wereld.
Hiervoor heeft mijn vrouw Mercedes b170 gereden maar dat werd met onze zoon te klein en de Mercedes ZUIPT .( een automaat met 5 versnellingen en een zware voet :ahum:)

We hebben eerst gekeken voor een vw passat variant maar dat viel al snel af omdat me vrouw niet mooi vond.
verder gekeken dan ons neus langs kwamen wij deze skoda tegen en waar ze eerst niet huiverig op was omdat het een skoda is.
Maar na een proef rit was ze meteen verkocht.

Ik hoop dat ik hier veel info kan krijgen mbt ins en outs van de Skoda.

IMG_2664.jpg
 

Supernaturol

Actief lid
Dilemma:

Na drie jaar vol tevreden te hebben gereden nadert onze o2 175.000 km.
Er werd ons verteld dat er dure onderhoudskosten tegemoet komen.
Dus weten we niet of we de o2 gaan houden of dat we die inruilen.

Mijn vrouw rijdt 4 dagen in de week van Utrecht naar Almere 88km per dag.
We hebben beetje zitten rekenen, ze rijdt dan rond 18.000km per jaar.
Nu weten we niet of dat de omslagpunt is om diesel te blijven rijden.

stel dat we de auto weg doen voor een ander hebben wij een oogje op een Mazda 3 skyactiv hatchback of evt een Skoda o3 combi 1,2/ 1.4 tsi of even 1.6 tdi. ( allemaal occasions)
Mar die diesel hangt eigenlijk vanaf wat tegenwoordig de omslagpunt is om diesel te rijden.

Hoop een beetje feedback te krijgen van jullie
 

turboturbo

Forumguru
Als er dagelijks 44 km enkele reis wordt gemaakt, lijkt me dat voor de diesel in elk geval geen contra indicatie (houdt niet van korte ritjes)

Ik denk dat je onder de streep min of meer op hetzelfde uit komt, als het omslagpunt zo dicht bij elkaar zit.

Rest de vraag: wat rijd je liever, een zijdezacht benzine motortje of een houd je meer van het diesel karakter?
 

Joske

Forumguru
Ik ga je alvast ook welkom heten ;)

ik denk dat op langere termijn diesel geen toekomst meer heeft en dat het alleen maar duurder zal worden. (op korte of middellange termijn)

Vandaar dat ik reeds gekozen heb voor benzine..
 

ertromp

Forumguru
Welkom!
Met een dergelijke hoeveelheid te rijden km's zou ik gaan voor de O3 met 1.4TSI blok.
Net als @Joske verwacht ik ook alleen maar zwaardere eisen en hogere belastingen op diesels (helaas)
 

Supernaturol

Actief lid
Is toch wel fijn dat ik voor de tweede keer welkom geheten wordt. :thumbsup:

@turboturbo waar is het omslagpunt dan?

Maar goed mijn vrouw doet met 1 tank 1000km met o2.
Hoeveel km rijdt men met een 1.4 tsi.

En is het echt zo wat de dealer zegt dat er hoge kosten Aan konen bij het naderen van 180.000km:lezen:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

turboturbo

Forumguru
Ooooooh er zijn geen concrete punten vwb de te verwachten kosten?

Dan lees ik de waarschuwing als code taal voor: "ik wil u eigenlijk een (andere) auto verkopen en voor uw Octavia die u dan natuurlijk bij mij inruilt ken ik nog wel een potentiële klant" = $$ voor de garage.

Ik zou kortom, de auto niet weg doen zolang er geen concrete hoge kosten aan zitten te komen. Laat je niet bang maken. Je weet nu wat je hebt qua onkosten en betrouwbaarheid. Met een volgende auto moet je het maar weer afwachten (tenzij je nieuw gaat kopen) en ook die kan (onverwachte) hoge onderhoudskosten krijgen.

Aangezien je zeer dicht bij het omslagpunt* zit, zou ik ook daarom nog niet wisselen en lekker door dieselen.

*je vraag wat jouw omslagpunt is kun je zelf online berekenen (even googlen)
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan