Alternatief Columbus in leaseauto [ Kenwood DNX9280BT ]

Heeft er al iemand ervaring met de Kenwood DNX9280BT in een O2 ?

Zijn er plus/min punten aan deze ?

[aanvulling]
Net al wel gelezen dat de kenwood 9260 geen ondersteuning heeft voor maxidot. En in een topic tussen de 9260 en de zenec 2010 dat deze laatste WEL ondersteuning heeft voor parkeersensoren. Betekent dat, dat de 9260 dat niet heeft ? en de 9280 ? Iemand al deze versie in zijn auto zitten ?

Leuk filmpje :) Helaas valt deze voor mij ook af. Gaat er ook om dat het display afneembaar is (ivm diefstal)

Bakkertje

Forumguru
Een toestel met afneembaar front en maxi-dot integratie is er volgens mij niet. De zenec 2010 heeft overigens ook geen afneembaar front..
Toestellen met een afneembaar front heb ik al eens op een rij gezet in dit draadje (post nr #4)

Overigens mis ik de maxidot integratie niet echt, m'n JVC kw-nx7000 laat keurig de route aanwijzingen zien op het scherm ook als je radio luistert, dvd kijkt, usb luistert of SD luistert.
Ook de parkeersensoren op het scherm en de instellingen van de climatecontrol vind ik persoonlijk niet bijster spannend. Ja tuurlijk is het leuk als het erop zit, maar het zou voor mij geen eis zijn als ik een toestel uit zou zoeken. Overigens is het grote nadeel van de JVC zijn de kaartupdates die 1x per 3 jaar (ofzo) uitkomen..

Monteurtje

Forumguru
Dit systeem is niet gekoppeld met je maxi dot display. Als je stuurwiel bediening hebt, dan moet er een interface tussen zodat je stuurwielbediening wel werkt. Ik kan je 1 ervaring vertellen van een klant, die vind het niks. Inmiddels zit daar het tweede toestel in. De eerste is onder garantie vervangen. Diegene had hiervoor een Columbus, gestolen en daarna moest er een toestel in met afneembaar front van de lease. Volgens mij was dat ook de DNX9280BT.

Rallye

Forumguru
@Monteurtje: waarom vindt die klant het niks? Werkt de stuurwielbediening niet goed (ik meen ergens gelezen te hebben dat die alleen werkt met de sleutel op contact) of gaat het om het gebrek aan maxidot-integratie?

Monteurtje

Forumguru
Hij vind de Columbus overzichtelijker en gemakkelijker in bediening. Hij hecht niet veel aan al die extra functies. De stuurwiel bediening werkt prima.
Hij had heel vaak dat het geheugen kwijt was, elke keer moest die dan de telefoon weer opnieuw verbinden, navigatie was in de war. Duurde altijd weer even voordat die GPS ontvangst had. Daarom is er een nieuw toestel ingekomen. En heeft die daar geen last meer van.

courage

Nieuw lid
Ik heb de DNX9280BT in mijn O2 zitten sinds 18 mei nadat iemand het nodig vond om de Columbus er zonder mijn toestemming uit te halen. Baal hier nog iedere dag van. Mocht helaas geen nwe Columbus terug laten zetten van de leasemy.

Het ligt misschien aan mij maar ik vind de radio ontvangst erg slecht. Zenders storen heel vaak maakt niet uit welke zender. Daarnaast vind ik het geluid ook niet echt super. Erg schel ook na het stoeien met de EQ. Heb af en toe ook het gevoel dat ie zijn instelling kwijt raakt. Ik ga deze week een belletje doen met het inbouw bedrijf om e.e.a te bespreken. Recenties van het apparaat waren erg goed dus lijkt mij dat ie in de O2 het ook goed moet kunnen doen.

Iemand nog andere suggesties?

EdK

Forumguru
vanaf januari al de 9260 in me yeti en naar tevredenheid
en wat jij met bovenstaand mbt radio ontvangst hebt kan ik me niet in vinden
Geluid is niet met EQ goed te krijgen maar lees je handleiding is met betrekking tot WOW
Hiervoor in me RR een NX 7000 gehad maar de 9260 bevalt me stukken beter

courage

Nieuw lid
OK zal mijn handleiding nog eens goed doorlezen mbt WOW. Voor de radio mogen ze terug komen. Misschien hebben ze de antenne niet goed aangesloten.

Monteurtje

Forumguru
Ik weet niet met hoeveel geweld de Columbus gejat is, maar vaak zijn de stekkers van de antenne kabel ook kapot. En reparatie is lastig. Verder wordt maar 1 antenne gebruikt voor de Kenwood. Het kan zijn dat ze de kabel van de antenne in de achterruit gebruikt hebben in plaats van die op het dak zit.

courage

Nieuw lid
Hoi Monteurtje,

Ze hebben de Columbus er heel netjes uit gejat....geen schade aan de auto, dashboard en stekkertjes. Misschien moet ik eerst zelf maar eens gaan kijken. Dashboard was redelijk makkelijk te demonteren/monteren zag ik tijdens de inbouw....en zag ook 2 identieke stekkers die waarschijnlijk van de antenne waren.

courage

Nieuw lid
Hoi EdK,

OK....Ik heb de DNX niet zelf gemonteerd maar is gedaan door een montage bedrijf.....geen idee of ze het ook zo gemonteerd hebben. Ik ga wel eens even checken en als het niet zo is mag het montage bedrijf zeker terug komen om te fixen.....lijkt soms dat er zelfs helemaal geen antenne is aangesloten.....

Tnx

EdK

Forumguru
al draai ik me antenne van het dak af dan heb ik nog gewoon een goede radio ontvangst , dus lijkt me dat er wat anders aan de hand is dan
Zijn er bij kenwood misschien al firmware upodate's ?
Gewoon ff checken en dan via je manual kijken wat je nu aan firmware er op hebt zitten

Ronnie

Forumguru
Geeft de DNX9280BT wel een 12V fantoomvoeding af op de antennedraad?
(voor de antenneversterker)

Ook ik heb een tijd lang met een Kenwood rondgereden na diefstal van de Columbus. Op zich geen slechte radio maar wel wennen (maar dat geldt denk ik voor alles wat nieuw/anders is). De stuurwielbediening werkt alleen als de motor loopt. MaxiDot doet het niet op een Kenwood. De radio ontvangst is minder als dat van een Columbus. Belangrijk is dat er een antenneversterker is aangesloten MET 12V voeding. Deze komt NIET uit de Kenwood; was in mijn auto rechtstreeks op 12V aangesloten. De ontvangst werd dan ook veel minder zodra de auto van contact af ging.

Ik mag heel binnenkort een nieuwe Octavia ophalen met weer een Columbus erin. Ik overweeg nu om het antidiefstal deksel (VW) te laten monteren. Heeft iemand hier al ervaringen mee in een Octavia?

Zwolly

Actief lid
de afdekplaat is reeds beschikbaar voor de Skoda Columbus
Kost rond de 100Euri, maar wat is dat ding foei lelijk....

Mijn Columbus hebben ze afgelopen weekend meegenomen tegen mijn wil in, helaas!
Komt nu een DNX in.

Afwachten hoe de bevindingen zullen zijn.

Torica

Lid
Na een columbus rij ik nu een half jaar met de kenwood rond. Is al 3 x terug geweest wegens: slechte ontvangst, uitval scherm, groen scherm. Nog steeds erg veel problemen: wacht nog op software update (zou al in februari komen). Ontvangst radio nog steeds belabberd, geluid USB valt geregeld weg, CD/DVD kan niet in het apparaat blijven als het uitgeschakeld wordt (het toestel komt dan niet terug in 45 maar in 0 graden zodat het front niet meer geplaatst kan worden. Het touchscreen reageert ook erg traag.

Ja ik heb spijt dat ik voor dit toestel gekozen heb en raad het niemand aan.

Bovenaan Onderaan