Alternatieve brandstof

Status
Niet open voor verdere reacties.

slowcruiser63

Nieuw lid
Hallo Forum-leden,

Zal me ook maar eens voorstellen: Slowcruiser63 is de naam.
Rij sinds 10 februari in een Fabia 1.4 TDI 51 kW en heb daar inmiddels bijna 14.000 plezierige kilometers mee gereden.
Hoop er in de komende 10 - 12 jaar nog een heleboel bij te rijden.

Onlangs ben ik tegen de site ppo.nu aangelopen.
Op deze site is veel te lezen van dieselrijders die zonnebloemolie en dergelijke in hun tank gooien. Zijn er onder de leden van dit forum die dit doen? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen?
Wat ik er tot nu toe van begrepen heb kan je zonder problemen tot 30% zonnebloemolie in je tank gooien en met wat aanpassingen veel hogere percentages.
Zijn de nieuwe diesels van de VAG-groep hiervoor geschikt?
Hoor graag jullie ervaring(en)

Mistraller

Senior Member
Dan moet je als optie toch biodiesel bestellen? Ik heb dat niet, en dan krijg je een stikkertje "NIET geschikt voor biodiesel" bij de tankdop.

Hetzer

Forumguru
heb ooit eens een artikel gelezen in de autoweek over een (oud model )polo SDi die op zonnebloemolie probleem loos reed!! ,ik heb het zelf eens geprobeerd bij mijn auto in een bijna volle tank heb ik 3 liter zonnebloemolie gegooid. ik geloof dat het als je het bij kleine hoeveelheden houd geen problemen oplevert, ga je er echter meer zonnebloemolie bij gooien ,dan kun je met een moderne diesel "fout" meldingen krijgen in het motormanagement, ook is het gevaar als je puur met zonnebleomolie gaat rijden dat je brandstof leidingen verstopt gaan zitten!!!!!

Bijlagen

• 35029-zonnebloemolie.jpg
    35029-zonnebloemolie.jpg
    24,3 KB · Weergaven: 37

Ted

Forumguru
Ik rij reeds een jaar met ca. 40% zonnebloemolie met mijn Fabia 1.9 SDI. Tot nu toe heb ik nog geen enkel probleem ondervonden. Overigens is het vermogen iets teruggenomen. Met mijn powerbox heb ik e.e.a. kunnen compenseren.

Groeten Ted Kroon.

RSlogo

Actief lid
Hoe zit je dan met je verbruik, 1 op ... ?
ahum.gif

Ted

Forumguru
Iets meer ca. 4%. 1-20/21, vroeger 1-22/22,5. Prijs ppo 0,49 euro/l. Loopt rustiger, alleen het tanken is een beetje armoedig.

Groeten Ted Kroon.

RSlogo

Actief lid
Kijk eens bij een horecagroothandel, misschien krijg je daar 5 of 10 liter kannen Zonnebloem olie.
crazy.gif

Chris

Lid
Beste,

Mijn beste maat rijdt al een tijdje met VW caddy tdi 90 op plantaardige olie, gaat best goed. Ikzelf durf het niet aan, ondanks dat ik dezelfde moter heb. maar zodra ik in Duitsland kom gooi ik er eens biodiesel in, heeft iemand hier al ervaring mee? Ben nog beetje bang voor brandstoffilter, daar ik alleen dinodiesel getankt heb tot nog toe......het brandstoffilter zou dicht kunnen slaan door stroperige biodiesel.....

Hetzer

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Ted</font><hr />

Ik rij reeds een jaar met ca. 40% zonnebloemolie met mijn Fabia 1.9 SDI. Tot nu toe heb ik nog geen enkel probleem ondervonden. Overigens is het vermogen iets teruggenomen. Met mijn powerbox heb ik e.e.a. kunnen compenseren.

Groeten Ted Kroon.

[/ QUOTE ]

geen problemen gehad met het motormanagement?

Ted

Forumguru
nee beslist niet! Met VAG-com heb ik hem uitgelezen en geen storing (code)is opgetreden.

groeten Ted.

Chris

Lid
Inmiddels in Duitsland biodiesel getankt, 20L!

Auto liep als een zonnetje, geen enkel probleem!

Mvg,

Chris

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan