Alternator problemen

pansaebr

Actief lid
Gisteravond stelde ik vast mijn geliefde felicia niet meer start, even startkabels geleend en hem gestart zodat ik toch naar huis kon.
Deze morgen vastgesteld dat de batterij helemaal leeg was, terug gestart met een andere en de voltmeter erop wat een verassing toen er 24V op de meter verscheen. Een eerste offerte bedraagt bijna 750euro omvattende een nieuwe alternator + battery en 3 uur werk.
Ik vondt dit toch wel behoorlijk aantikken , ben nu er over het denken om zelf de alternator te demonteren en bij een firma te laten herstellen
Moet ik nog uitkijken naar iets anders dat defect zou zijn.

Groetjes

pansaebr

Actief lid
Even een update , alternator is hersteld gisteren opgehaald met nieuwe battery was een kostprijs van 150euro maak eveneens gebruik van de gelegenheid om de multiriem te vervangen.

pansaebr

Actief lid
Alternator

Laatste update voor dit probleem:

Alternator + battery en riem vervangen ,alles terug aangesloten en alles draait en rijdt terug als een zonnetje.

Groetjes

Even een update , alternator is hersteld gisteren opgehaald met nieuwe battery was een kostprijs van 150euro maak eveneens gebruik van de gelegenheid om de multiriem te vervangen.

pansaebr

Actief lid
Was toch niet de laatste update voor de alternator, na een week ging diodebrug defect met als effect een feller oplichtende battery lampje naargelang toerental van de motor.
Deze werd vervangen onder garantie en toen brandde het battery lampje als ik de sleutel uittrok , terug naar de firma heb een nieuwe gekregen onder garantie.

Bovenaan Onderaan