Vandaag ben ik erachter gekomen dat wanneer ik mijn Fabia hetzij met de sleutel hetzij met de afstandsbediening vergrendel de achterste 2 portieren niet vergrendeld worden. En ik altijd maar denken dat ik rijdend in de auto veilig binnen zit (anti carjack geactiveerd nog wel) en de Fabia altijd veilig ergens geparkeerd staat. Mooi niet dus. Zelfs als ik de auto van binnenuit vergrendel met de knop worden de 2 achterste portieren niet vergrendeld. Ik ga morgen de dealer bellen. Heeft iemand hier ook ervaring mee? Wel een geluk dat een potentiele dief niet eerder getracht heeft om een van deze portieren te openen. Aan de andere kant, stel je voor dat hij/zij een ruit intikt terwijl hij een vrije doorgang heeft!
P.s. middels een noodvergrendelingmechanisme heb ik de achterste portieren alsnog op slot gedaan. De auto heeft ook alarm en dat werkt nog steeds prima.
P.s. middels een noodvergrendelingmechanisme heb ik de achterste portieren alsnog op slot gedaan. De auto heeft ook alarm en dat werkt nog steeds prima.