Alweer hernieuwde kennismaking!

MRNX

Forumguru
Dag mensen,

ik wil me graag even voorstellen. Ik ben Marnix, 42 jaar uit het mooie Maastricht. Ik heb diverse fora bezocht (Ford Mondeo, Fiat Grande Punto), gerelateerd aan mijn vorige of andere auto's. Ik zie zeker een duidelijk voordeel bij een dergelijk forum en heb me daarom hier ook aangemeld.

Waarom? Omdat ik vandaag een optie heb genomen op een (voor mij nieuwe) auto. Het betreft een Octavia combi uit 2010. aanstaande woensdag ben ik in de gelegenheid om de auto te gaan bekijken en testen. Het moet gek lopen wil ik hem niet kopen.

Ik ben nog niet geheel bekend met het merk Skoda. Ik ben in de afgelopen jaren niet erg merktrouw geweest. Dat heeft niet zo veel te maken met slechte ervaringen, eerder met de dingen die zich op een bepaald moment voordeden. Op dit moment doet een Skoda Octavia zich voor. Dit als vervanger voor onze toch wel op leeftijd rakende Ford Mondeo Wagon. In onze zoektocht naar een nieuwere auto is de Octavia altijd wel teruggekomen als goede optie. Het lijkt er nu dus sterk op dat het ervan gaat komen!

Ik wil graag meer te weten komen over mijn auto en een forum is een prima middel hiervoor. Ik kijk ernaar uit om hier kennis op te doen en ervaringen te delen.

Cordoba

Forumguru
:bloemen:Welkom Marnix. Je zult beslist van alles terug kunnen vinden in diverse topics, en ook de zoekfunctie kan helpen om te zien of het al op het forum staat.
Heb je nog andere vragen: kijk of er een topic is, waar het in past, en anders een eigen topic voor de vraag/probleem starten.

Als je het nog niet wist: met een 2010 Skoda, heb je vooral te maken met VAG-gerelateerde zaken, en af en toe is iets specifiek voor de Octavia of zelfs een bepaalde uitvoering. Heb je een speciale reden om alleen naar de combi te kijken, en niet naar de 'sedan' met grote achterklep? In binnenruimte en praktische bruikbaarheid is het verschil tussen beide carrosserievormen veel kleiner dan je vooraf zou verwachten.

MRNX

Forumguru
Dank jullie voor de reacties,

@Cordoba de zoektocht ging inderdaad naar de combi. Ik heb wel iets met dergelijke modellen. Vind van veel auto's de wagen/combi/touring/estate/variant versie mooier. We hebben ook nog gekeken naar de Superb, maar die levert voor ons te weinig voordelen op, tegen een toch wat forsere prijs. Heeft zeker ook te maken met vraag en aanbod.

Ik zal foto's plaatsen zodra ik de auto heb. Wil er zeker van zijn dat de uitvoering inderdaad is zoals wordt aangegeven. Hij is in ieder geval lekker compleet: RNS510, xenon, PDC voor en achter, telefoon, de hele rambam! Ook qua looks prima: zilveren dakrails op een licht groen-grijze auto. Dit zal zeker een naam hebben bij Skoda, misschin weten jullie die?

Kijk uit naar woensdag.

MRNX

Forumguru
Bedankt voor de welkomstwoorden! Volgens mij heb ik de kleur achterhaald: arctic green....

Joske

Forumguru
Welkom op het forum Marnix, als je over gaat toch aankoop post je vast toch wel wat foto's van je ijsgroene O2 mag ik hopen? ;)

MRNX

Forumguru
Dag mensen,

Daar ben ik weer! Ik ben eigenijk nooit weggeweest, maar wel een tijdje zonder Skoda!

Ik heb voorheen een nogal problematische O2fl gereden, daarna een probleemloze een super 'volle' O3 en daarnaast een Citigo.

Ik kreeg een nieuwe baan in april 2019, met leaseauto. Dat werd eerst een huurauto, gloednieuwe Kia Ceed station, toen een Renault Megane break van een collega overgenomen.

Nu mag ik een nieuwe auto samenstellen, en natuurlijk kom ik terug naar Skoda. En collega heeft eerder dit jaar nog een O3fl gekozen, ik ben blij dat ik nog even moest wachten. Niets mis met de O3fl, maar een hele nieuwe is toch leuker!

Het is een combi business edition plus in lava blue geworden, met de 18 inch perseus wielen en achteruitrijcamera. Nog even gedacht aan wat pakketten, maar in de vergelijking vond ik de business edition plus al mooi genoeg.

Vandaag 'go' gegeven, auto wordt besteld. Mijn huidige contract loopt af medio maart, hopelijk komt dat goed met de levertijd.

Keep you posted!

Groetjes, Marnix

Bovenaan Onderaan