Alweer verkocht...

Hallo,

Ik ben niet bepaald lang (en actief) lid geweest van dit forum en ga jullie na 16 maanden Skoda Fabia te hebben gereden alweer verlaten. Ik heb mijn Fabia Combi 1.4MPi uit 2002 afgelopen zaterdag verkocht aan een gezin die hem als tweede auto gaan gebruiken. Ik was op zoek naar meer vermogen en toch eigenlijk ook stiekem naar meer Frans comfort.

Vanaf vandaag verplaats ik mij in een Renault Mégane Grand Tour 1.5 DCi 100 uit 2005. Terug bij het merk waar ik mee begon. Aan de Skoda heeft het niet gelegen, het was een betrouwbare doch (te) zwakke reisgenoot. Het is hem vergeven...

Groet,
Erik
 

van inkel

Forumguru
Jammer dat je je skoda hebt verkocht, en veel plezier met je Renault. :bye:
Verder hoop ik dat je Renault dealer goede koffie heeft. :D
 
Hallo,

Ik ben niet bepaald lang (en actief) lid geweest van dit forum en ga jullie na 16 maanden Skoda Fabia te hebben gereden alweer verlaten. Ik heb mijn Fabia Combi 1.4MPi uit 2002 afgelopen zaterdag verkocht aan een gezin die hem als tweede auto gaan gebruiken. Ik was op zoek naar meer vermogen en toch eigenlijk ook stiekem naar meer Frans comfort.

Vanaf vandaag verplaats ik mij in een Renault Mégane Grand Tour 1.5 DCi 100 uit 2005. Terug bij het merk waar ik mee begon. Aan de Skoda heeft het niet gelegen, het was een betrouwbare doch (te) zwakke reisgenoot. Het is hem vergeven...

Groet,
Erik

Succes met je Fransoos en wellicht tot ziens! :smirk:
 
Verder hoop ik dat je Renault dealer goede koffie heeft. :D

Tja, die reputatie hè... Ik ben zelf ook wel benieuwd hoe vaak ik daar op de koffie ga komen. Mijn vorige Renault was een Kangoo 1.4 met, toen ik hem weg deed, 250.000 kilometer op de teller. Nooit iets mee gehad. Echt nooit. Reden? Ik rijd nooit kleine stukjes. Auto wordt altijd lekker warm en slijt minder.

Helaas heb ik met de Fabia nog best vaak bij de dealer gezeten. Overigens ging het wel om problemen die hier veel vaker de revue passeren. Als ik nog eens meer te besteden heb (slechte reputatie=koopje, dus mooie Renault), dan hoop ik nog eens op een Octavia, echt een auto die bij me past.
 

Mark

Banned
Je kunt, net zoals ik trouwens, wel het forum blijven volgen. Renault zelf maakt geen slechte auto's, Renault en electronica is (soms) geen goede combinatie. Zelf rijd ik met het low budget merk van renault en heb alleen nog maar aan de koffie gezeten bij de dealer bij het opmaken van het verkoopscontract.
 

Hetzer

Forumguru
Je kunt, net zoals ik trouwens, wel het forum blijven volgen. Renault zelf maakt geen slechte auto's, Renault en electronica is (soms) geen goede combinatie. Zelf rijd ik met het low budget merk van renault en heb alleen nog maar aan de koffie gezeten bij de dealer bij het opmaken van het verkoopscontract.

Nu is dacia ook de betrouwbaarste Renalut , mede dank zou het ontbreken van die elektronica.

Sorry ,guys voor mij NOOOOOOOOOOOOOOIT een Renault
 

Bakkertje

Forumguru
Ik heb een Laguna als voorloper gehad voor 5 maanden. Op zich (gelukkig) weinig problemen gehad op de sleutelkaart na. Daarvan breekt na 2 jaar het knopje af om de auto op slot te kunnen doen. In totaal 5x daar geweest en de koffie is inderdaad goed daaro ;)

Maar voor mij nooooooit een renault vanwege:
Slappe veren en belabberde stoelen (daarin val je na 1,5 uur rijden in slaap, wat het vrouwtje dan wel weer fijn vond..)
Minder fijne diesel (hij zou 120 pk met 270 nm moeten hebben, maar een 1.9 tdi hield je echt niet bij)
Weinig ruimte, de O2 is echt veel ruimer dan een laguna.

Maar goed, ieder z'n ding zullen we maar zeggen :winkie:
 
...weinig problemen gehad op de sleutelkaart na.
Ik ken meer mensen die dergelijke problemen hebben gehad. Was dat een handsfree kaart of gewoon een 'platte sleutel'?

Slappe veren en belabberde stoelen
De stoelen van de Fabia waren een tikje beter, dat moet ik toegeven, maar dat zat hem m.i. vooral in de maat ervan (ik ben 2.00 meter). Die slappe veren noem ik comfort. Ik vond de Fabia te straf geveerd. Maar ook dat heeft met smaak te maken en daarover valt dus niet te twisten...

Minder fijne diesel (hij zou 120 pk met 270 nm moeten hebben, maar een 1.9 tdi hield je echt niet bij)
Ik heb er één met 100 pk en die motor is aan de rauwe kant. Voor mij geldt echter dat het tig keer beter is dan de 1.4 MPi uit mijn oude Fabia. Daarnaast geldt dat ik erg graag een Ocatvia zou willen, maar die zijn helaas te prijzig voor mij.
 

van_der_P

Senior Member
Ik heb er één met 100 pk en die motor is aan de rauwe kant. Voor mij geldt echter dat het tig keer beter is dan de 1.4 MPi uit mijn oude Fabia. Daarnaast geldt dat ik erg graag een Ocatvia zou willen, maar die zijn helaas te prijzig voor mij.

Op de eerste plaats vind ik het een slechte vergelijking een Megane met een Fabia.
Je kunt een 1.4 benzine niet vergelijken met een 1.5 diesel. Dat zijn totaal verschillende motoren. Je vergelijkt ook geen appels met peren, ze zijn alle twee groen maar dan houdt het ook op.
Het is natuurlijk logisch dat een 1.5 diesel van 100 pk en hoog koppel anders is, dan 1.4 benzine 68 pk en een veel lager koppel.
 

Aiii

Lid
Tsja, mijn vader heeft nu bijna een jaar zijn Scenic, ik weet het niet wat ik er van moet vinden. De achteruitverwarming die niet werkte, derde remlicht en het knopje voor de achterklep (viel er opeens uit) zijn inmiddels al vervangen/gerepareerd.

Ik hou het met arendsogen in de gaten :D
 
Op de eerste plaats vind ik het een slechte vergelijking een Megane met een Fabia.
Je kunt een 1.4 benzine niet vergelijken met een 1.5 diesel. Dat zijn totaal verschillende motoren. Je vergelijkt ook geen appels met peren, ze zijn alle twee groen maar dan houdt het ook op.
Het is natuurlijk logisch dat een 1.5 diesel van 100 pk en hoog koppel anders is, dan 1.4 benzine 68 pk en een veel lager koppel.

Je hebt helemaal gelijk. Het was ook niet echt als vergelijking bedoeld. Het ging er meer om dat ik de vorige keer niet goed genoeg heb nagedacht over wat ik belangrijk vind dat een auto kan. Ik heb er inmiddels ruim 1000 kilometer op zitten met de Mégane. Naar genoegen mag ik wel zeggen.

Na aankoop heeft ie een grote beurt (inclusief vervangen filters en vloeistoffen) gehad, is de distributieriem vervangen, moest ie APK gekeurd worden (eerste keer niet er doorheen gekomen i.v.m. speling op fuseekogel voorwielophanging, is vervangen) en nieuwe achterremmen. Voorlopig kan ik er weer tegen.
 
De kans is inmiddels 90% dat ik weer terug ga komen bij Skoda. Mijn vrouw krijgt een nieuwe baan met bijbehorende lease auto en het is de bedoeling dat we daar ook privé mee gaan rijden. Omdat een auto vooral functioneel en niet te prijzig mag zijn (dat zegt mijn verstand, niet mijn hart...) kunnen we eigenlijk niet om de Fabia Combi Greenline heen. We hebben 1 kind en een tweede op komst, maar volgens mij is een Fabia ruim genoeg voor twee kinderen. Het vermogen, of liever gezegd het gebrek eraan, neem ik dan wel op de koop toe.

Heb er vandaag eentje uitgebreid bij een Groningse dealer bestudeerd en het eerst dat mij is opgevallen: wát een verschil in kwaliteitsbeleving met het vorige model zeg... Volgende week gaan we maar eens proefrit maken. Ook één in een Renault Mégane Estate met als belangrijkste vraag: is die laatste het prijsverschil waard? Mijn huidige Renault zal dan het veld gaan ruimen voor iets kleins, omdat ik zelf ook een auto nodig heb voor m'n werk. Eerlijk gezegd begonnen de kosten ook wel erg op te lopen de laatste tijd, dus misschien maar beter ook.
 
Bovenaan Onderaan