Ambiente Attr. Buss. + Multi stuurwiel

Ik twijfel heel hard tussen de Elegance en Ambiente Attr. Bussines uitvoering.

Als ik de Ambiente Attr. Buss. aankleed met de opties van de Elegance AB, dan scheelt het in de lease 30,- in het voordeel van de Ambiente. Ik heb dan geen Navi, Xenon, cornerfunctie en verlichte buitenspiegels. De rest heb ik als optie genomen. Buiten het navi, heb ik de genoemde andere opties niet nodig, dus is 30,- misschien weer teveel van het goede.

In de optielijst ontbreekt echter het multifunctioneel stuurwiel bij de Ambiente AB. Weet iemand of dit wel voor deze uitvoering te bestellen is en wat deze optie kost?

van inkel

Forumguru
Ook je accesoires tellen mee voor je bijtelling.
Wat betreft extra accesoires boven op een attr. pakket, is niet altijd mogelijk, zo kon ik geen sportstoelen bestellen. Maar als je het zeker wil weten rij effe langs de dealert en vraag het een verkoper.
Wat betreft de Xenon, je weet niet wat je mist.

edit : PS de columbus is ook niet te versmaden.

Ik tel alles mee voor die 30,-, inclusief opties ;)

Ik bel maandag de dealer wel, maar misschien dat iemand mijn vraag kan beantwoorden, want een Multi-stuurwiel zou toch ook als optie te krijgen moeten zijn op een business model nietwaar?

Misschien dat Xenon wel fijn is ja, maar heb er geen ervaring is, vandaar dat ik dit niet nodig denk te hebben...

De 1.9TDI E-AB gaat me 305 euro kosten inclusief metaal lak (zwart) en de A-AB 275 euro...

PS: dacht dat ik op 'edit' had gedrukt...niet dus :(

Frankie

Actief lid
Ik twijfel heel hard tussen de Elegance en Ambiente Attr. Bussines uitvoering.

Als ik de Ambiente Attr. Buss. aankleed met de opties van de Elegance AB, dan scheelt het in de lease 30,- in het voordeel van de Ambiente. Ik heb dan geen Navi, Xenon, cornerfunctie en verlichte buitenspiegels. De rest heb ik als optie genomen. Buiten het navi, heb ik de genoemde andere opties niet nodig, dus is 30,- misschien weer teveel van het goede.

In de optielijst ontbreekt echter het multifunctioneel stuurwiel bij de Ambiente AB. Weet iemand of dit wel voor deze uitvoering te bestellen is en wat deze optie kost?

ik wist niet eens dat de Ambiente met attractive B pakket leverbaar was. Dit is toch alleen 'bovenop' de Elegance !?!

Oke, dan een andere vraag...vinden jullie het waard om 30,- per maand meer te betalen voor Xenon en Columbus (als navi en mp3 speler)?

Een Tomtom kan toch hetzelfde en is flexibeler, plus de Stream zorgt wel voor de MP3's. Of is de Columbus alleen al een must voor de looks?

sitechris

Donateur
voor 30 euro in de maand zou ik zeker xenon en columbus bijbestellen. Vooral xenon is echt een must have op een auto. Meer uitstraling, betere zichtopbrengst, gaan langer mee. Louter plusjes....Geintegreerde navi is natuurlijk mooier dan een TomTom.

<zucht> Dat zijn antwoorden die ik niet wil horen! Ik wil horen dat Xenon en de Columbus waardeloos is en dus 30,- goedkoper uit ben ;)

Xenon is dus eigenlijk niet echt een gadget zoals de cornerfunctie zeggen jullie, het is meer noodzaak dan een gimmick als ik het goed begrijp. Ik denk dat als je eenmaal met Xenon rijdt, dat je dan niet meer naar halogeen overstapt, maar anders is de stap moeilijker te maken.

Ik heb nu een voorloper Ambiente (in december op kenteken gezet) en hekel de slechte ontvangst van de Stream radio, daarnaast ziet het interieur er natuurlijk veel minder mooi uit dan met de RNS 510/Columbus...dat is misschien ook al 30,- waard...

van inkel

Forumguru
<zucht> Dat zijn antwoorden die ik niet wil horen! Ik wil horen dat Xenon en de Columbus waardeloos is en dus 30,- goedkoper uit ben ;)

Ik heb nu een voorloper Ambiente (in december op kenteken gezet) en hekel de slechte ontvangst van de Stream radio, daarnaast ziet het interieur er natuurlijk veel minder mooi uit dan met de RNS 510/Columbus...dat is misschien ook al 30,- waard...

Inderdaad Xenon is geen gadget, maar als je veel op de weg zit en 's avonds laat aan het rijden bent, heb je veel meer rust aan je ogen (minder turen).

De ontvangst van een Columbus is beter als van een stream (dubbele antenne) en het ziet er lekker uit.

Bekijk bijlage 2095

ik vind € 30,= voor Columbus, xenon, parkeersensoren en wat andere zaken een koopje. Geen gedoe meer met CD'tjes, de MP3 staan op de harde schijf.
Ik heb zowel met ingebouwde als losse navigatie gereden. Los is inderdaad flexibeler, maar ik ga toch voor inbouw. Mooier, ik hoef het niet steeds mee te sjouwen e.d. Maar ook dat is natuurlijk persoonlijk.
Ik rijd nu verder voor het eerst met xenon, en natuurlijk kan je zonder. Maar het is echt beter en dus ook veiliger, en dat is ook wat waard!

Ik wilde eerst ook de Ambiente nemen, maar dat was voordat ik wist dat de Columbus er in zit. Toen gelijk geswitcht.

Succes met je keuze:xyxthumbs:

Bedankt voor jullie adviezen. Ik bel morgen even naar de dealer om te vragen of ik een multifunctioneel stuurwiel kan bestellen bij de Ambiente att.business, het staat niet in de optielijst. Ik hoop stiekum dat het niet kan, waardoor dus de keuze voor de Elegance attr.business nog meer voor de hand ligt.

Ik ben ook een beetje bang voor auto inbraak, hebben jullie als Columbus eigenaren suggesties om het risico te vermijden? Dekken jullie het dashboard af? ;)

TL@

Forumguru
Ik heb ervoor gekozen om de Columbus niet te nemen, vooral omdat het niet mogelijk is om eigen POI's en flitspalen te gebruiken.

Ambiente Attr.Business valt definitief af. Het multi functioneel stuurwiel is niet bij te bestellen. Zojuist contact gehad met de dealer.
Ik ga nu voor de 'dikke' Elegance Attr.Business :D

Bedankt voor jullie bijdrage!

___JC___

Forumguru
Mooi zo een Colombus, maar....
POI en filenieuws is ook wel handig. Kan je dr ook DVD's in afspelen?

Een Kenwood dubbel-DINS systeem met harde schijf voor Navigatie en MP3 is ook wel mooi...

Bovenaan Onderaan