Ambition Bus line DSG of Elegance Bus Line hand

Gerard1974

Nieuw lid
Qua lease bedrag ga ik voor deze modellen op ongeveer hetzelfde bedrag uitkomen en al boven mijn leasebedrag.

Keuze Elegance DSG is geen optie, te hoog bedrag boven mijn budget.

Nu blijft de optie over Ambition Business met DSG (en dus ESP?) en metallic lak, elekt. ramen achter, Sunset, 16 inch LM, mufu stuur

of een elegance Bus line met metallic lak, ESP, Bluetooth, Sunset

Voordeel ambition = DSG
Elegance = alleen allarm en navigatie Columbus?

Wat zou jij kiezen?

hemi24

Forumguru
In geval van de 1.6TDI: ALTIJD de DSG nemen!!! ( of 2.0 TDI Amb Hand ;) )

Ik weet het zeker nadat ik in de versie met DSG heb gereden van Wasmachineman...

Elegance heeft als extra's nog Xenon, PDC Voor, lichtpakket.....

Ik vindt het wel leuke opties.

ertromp

Forumguru
DSG is standaard in combinatie met ESP.
Moeilijke keuze!

Ik zou persoonlijk ook gaan voor de DSG. De opties die je blijkbaar op de Ambition BL krijgt lijken me al goede.

Heeft de Ambition ook standaard de climate control die de Elegance heeft? Want die ECC in de Elegance vindt ik perfect.

Op een Elegance met handbak is volgens mij ESP niet standaard.

heavy

Actief lid
Ik zal de DSG boven de overige zaken verkiezen, ik heb proef gereden met een 1.2 DSG het rijd echt gewelding.
Nu ben ik in de gelukkige omstandigheid dat een BL Elegance DSG mogelijk is binnen het lease budget.

yal

Lid
Na mijn negatieve ervaringen met de dsg7 zou ik gewoon weer met de hand schakelen, hand geschakelde 6 bak ervaar ik nog steeds de beste optie.
Dat je dus geld overhoud als je geen DSG neemt is mooi mee genomen, laat een ander maar test piloot spelen en tig keer bij de garage staan met problemen.

Grtn yal

a3h

Lid
Ik zou voor de DSG gaan. Rijdt geweldig. En met een 1.2 TSI maar 20% bijtelling :-)

sitechris

Donateur
de opties van de Elegance Business zijn wel riant (xenon!). Ik zou dus voor de Elegance gaan. Dan maar roeren in de handbak :)

heavy

Actief lid
Is wel leuk te lezen dat een ieder het op zijn eigen manier uitlegt / toelichting geeft en zijn voorkeur heeft.

Als je moet kiezen is het wel lastig, aan de ene kant de leuke extra's en aan de andere kant de dsg bak.
Ik was heel stellig met de dsg, maar een set dikke xenon lampen en V en A E ramen is ook wat waard.
Mijn collega rijd een golf 1.2 met handbak, hij is hier zeer positief over.

Ik hoef niet te kiezen tussen dsg of overig opties, mijn keuze was een Peugeot 3008 full opties of de Octavia full opties met 20% bijtelling, een simpele rekensom was zo gemaakt.

Darkside

Forumguru
is een lastige. Zelf vindt ik de extra's van de Elegance zeer prettig tov een Ambition. Maar ook DSG is heerlijk. Zou het zelf ook niet 1,2,3 weten wat ik zou kiezen.
De 1.2 is een heerlijk motortje, maar ben wel blij met mijn DSG omdat het een zeer prettige combi is.
Omdat ik hiervoor niet met DSG gereden heb denk ik dat de keuze voor een elegance met handbak zou zijn geworden. Maar nu ik met DSG rij....

Bovenaan Onderaan