amdudsen + car kit neemt alleen nummers over van gsm

koevoet

Nieuw lid
hey

ik heb sinds kort een nieuwe gsm een S7562 duos , daarvoor had ik een andere gsm die ook wel werkte maar bij het connecteren constant uitviel , maar die wel alle telefoonnummers met naam overnam in de car kit . nu deze gsm neemt alleen wat nummers over maar geen namen . wat kan ik hier voor doen voor dit op te lossen.

Joske

Forumguru
Alvast welkom zou ik zeggen...

Denk dat probleem bij weergave aan gsm ligt, ook kan je bij instellingen amundsen normaal de weergave kiezen van de contactpersonen ook. mss ligt het daar aan?

andrehj

Forumguru
@koevoet, je vergeet veel relevante info te posten:
1. Wat is een S7562? Heeft die ook een merk?
2. Welk type carkit heb je? Zit er een module onder de bijrijdersstoel? Zo ja, wat staat daar op?
3. Wat voor auto heb je (kan van belang zijn voor het identificeren van het juiste type carkit).
4. Wat is het bouwjaar van je auto?
5. Die andere GSM, had die ook een merk en type?

Rallye

Forumguru
Toch een gokje: die nummers zijn je laatstgebelde nummers.

Probeer eens het volgende: gooi de GSM uit je carkit. Pair de GSM opnieuw met de carkit, let op: op het scherm van je telefoon verschijnt een vraag, namelijk of de carkit toegang mag hebben tot je adresboek. Beantwoordde vraag met ja.

koevoet

Nieuw lid
sorry voor de gebrekkige info
mijn auto is een skoda octaviax combi van maart 2013 (model 2012) met amudsen radio,gps,telefoon,tmc, kortom vanalles erop,
de s7562 is een smartphone van samsung , dual sim, maar dat zou niks mogen uitmaken. mijn vorige gsm was ook een samsung b2100.Hierbij lukte de overzetting van telefoonboek perfect. maar de conectie in het begin ging soms fout. ik heb reeds verschillende malen toestel afgekoppeld. auto. gsm laten koppelen alsook gsm auto maar dit hielp niks. bij telefoonboek krijg ik mijn telefoonnummers maar ik krijg er ook geen namen bij te zien

Joske

Forumguru
zoals ik al aangaf in een vorige post, check de weergave contactpersonen eens van de Amundsen. Dat kan je aanpassen..

koevoet

Nieuw lid
hey joske

juist een gekeken maar niks helpt. maar ik heb blijkbaar het fout uitgelegd :( . als er mensen mij bellen die in de telefoonboek staan van mijn gsm dan krijg ik enkel de nummer te zien wie er belt. als ik dan in het telefoonboek ga kijken zie ik er allemaal namen in staan met daarbij de verschillende groepen waarin deze namen staan ( bv werk, groep werk mails met sub telefoonnummer , als ik dan op zo een nummer wil kiezen zegt hij dat er geen telefoonnummer beschikbaar is. ik heb al eventjes gekeken of het niet aan mijn gsm zelf ligt en ik vermoed van wel , blijkbaar zou er een probleem zijn met de android versie wat op mijn gsm staat die zou in conflict zijn met de carkit

andy_oct

Nieuw lid
Ik heb net hetzelfde tussen mijn Samsung Star S5230W en een nieuwe Octavia met Admundsen.
Contacten worden gesynced met enkel het nummer; namen komen niet door.

De garagist had ook geen antwoord. GSM is al meerdere keren herkoppeld om zeker te zijn dat alle authorisaties goed gegeven waren, maar helaas ... :(

Als je dus een oplossing zou weten: geef aub door

koevoet

Nieuw lid
zo ben bij de garagist geweest vond geen oplossing . nu de oplossing van Samsung zelf gekregen . verplaats je contacten van sim kaar naar telefoon en dan zou het moeten werken, bij mij werkt het toch ;)

Rallye

Forumguru
Eigenlijk lijkt het mij bij een Android smartphone sowieso de beste oplossing om je contacten naar de telefoon te zetten en vervolgens te synchroniseren met je gmail. Waarom had jij ze op je simkaart laten staan?

koevoet

Nieuw lid
de reden waarom ik dit had gedaan was omdat dit een dual sim gsm is en ik een simkaartje had van het werk en een privé en ik dit gescheiden wou hebben.

jalex_h

Forumguru
De scheiding tussen privé en werk is ook als je de contacten op de telefoon op slaat simpel te realiseren. Maak zowel voor je privé als je werk een apart mailaccounts aan en laat beiden met je telefoon syncen. Je privé-nummers sla je in privé-account op en je wernummers in je werkaccount. Uit ervaring weet ik dat dit perfect werkt.

Bovenaan Onderaan