Amundsen Bluetooth Audio

FireFly

Nieuw lid
Ik heb nu bijna 1 jaar een Skoda Fabia Combi greenline uit 2011 in de lease met een amundsen radio.
ik heb hier mee een vreemd probleem en dat is als volgt.

wanneer ik via Bluetooth muziek afspeel op mijn telefoon Nexus 6 en voorheen een HTC one X+, dan hoor ik wel het geluid alleen zie ik niet de track info op het display.
ook kan ik niet via de radio zelf of het stuur een volgend nummer kiezen (next track).

nu dacht ik dat dit te maken zou hebben dat mijn Android versie (5.0 eerst 4.2) te hoog zou zijn voor de radio. Alleen kan ik wel next track doen door middel van voice recognition -> Music -> Next Track.
dit is vreemd aangezien dit toch het zelfde commando via bluetooth moet geven als dat de knoppen zouden moeten doen.

Heeft iemand een idee hoe dit opgelost kan worden, behalve een oude telefoon te kopen.

Bakkertje

Forumguru
Zover ik weet kan het helemaal niet wat je wilt. De bluetooth carkit is ook een los onderdele, dat zit niet in je Amundsen.

kylimo

Senior Member
Eeeh, is dat zo? Ik heb mijn Swing vervangen door een Amundsen+ met BT. Gewoon telefoon en BT audio. Ik weet dat er ook Amundsen+en zijn zonder ingebouwde BT.
@FireFly: ik zal morgen even kijken hoe het bij mij werkt. Gebruik BT audio weinig. Alleen in het buitenland heb ik via internet soms de Nederlandse radio aan.

Bakkertje

Forumguru
Dat geldt enkel voor de Amundsen+ dat daar een bluetooth module in zou kunnen zitten. De TS heeft het over een Amundsen en zover ik weet heeft daar nooit een bluetooth module in gezeten.
De interne BT module (die van de Amundsen+) heeft volgens mij ook geen voice control en werkt ook niet samen met je maxi-dot.

Darkside

Forumguru
Volgens mij idd wel voicecontrol. Maar geen BT profiel om ook volgende titel etc te ondersteunen of om ID3 tags te lezen uit een stream. Mijn columbus kon dat ook niet. En dat was idd zwaar irritant.
Gelukkig kan ik dat nu wel. Maar kan helaas weer geen playlist selecteren

FireFly

Nieuw lid
Volgens mij idd wel voicecontrol. Maar geen BT profiel om ook volgende titel etc te ondersteunen of om ID3 tags te lezen uit een stream. Mijn columbus kon dat ook niet. En dat was idd zwaar irritant.
Gelukkig kan ik dat nu wel. Maar kan helaas weer geen playlist selecteren

ik moest wel specifiek Bluetooth audio aanzetten op me radio aangezien dit standaard uit staat.
Wat ik alleen nog wel vreemd vind dat het wel via Voice Control werkt gaat dit dan soms buiten de radio om.

Als maxi-dot het scherm is tussen me toerenteller en snelheidsmeter dan werkt dit inderdaad wel met me telefoon, Ik zie hier namelijk me bereik / telefoon batterij staan ook kan ik hier door het telefoonboek bladeren.

Darkside

Forumguru
Je kan heel veel doen met BT en verschillende profielen. Echter niet alles wordt ondersteund door alle apparaten.
Zo kan je dus idd telefoneren. Voicecontrol doen, Je bel geschiedenis zien, door je telefoonboek bladeren. etc.
Maar worden fotos van contact personen bv niet getoond.
Dit zelfde geld voor Album Covers als je streamt. Of de mogelijkheid om een volgend nummer te kiezen dmv knoppen op je stuur.

kylimo

Senior Member
Een oplossing weet ik niet, maar ik zie de track info wel in het display en kan ook naar de volgende/vorige track via de stuurbediening. Ik gebruik een Iphone 5S in combinatie met de Amundsen+. Heb jij ook een +?
Welke software heb jij er in zitten? Als deze wat ouder is, kan het zijn dat er ook oudere firmware in de Amundsen zit. Vaak wordt er bij een softwareupdate ook een firmwareupdate meegestuurd. Weet niet hoe dat bij VAG/Skoda gaat.

FireFly

Nieuw lid
Een oplossing weet ik niet, maar ik zie de track info wel in het display en kan ook naar de volgende/vorige track via de stuurbediening. Ik gebruik een Iphone 5S in combinatie met de Amundsen+. Heb jij ook een +?
Welke software heb jij er in zitten? Als deze wat ouder is, kan het zijn dat er ook oudere firmware in de Amundsen zit. Vaak wordt er bij een softwareupdate ook een firmwareupdate meegestuurd. Weet niet hoe dat bij VAG/Skoda gaat.

ik heb geloof ik geen Amundsen+ want er staat echt alleen Amundsen. ik zal zomenteen even kijken als ik naar huis rij welke firmware versie er op staat.

FireFly

Nieuw lid
Excuses voor de late reactie.
hier bij de informatie.

SoftwareVersie
0353

Systeem HardwareVersie
H119

FireFly

Nieuw lid
dit is als het goed is een zonder +

maar als ik het goed begrijp is het dus dan de radio alleen bluetooth streaming ondersteunt (A2DP) maar geen control er van (AVRCP).
Wat alleen nog steeds vreemd is dat het wel via de VoiceControl via mijn stuur wel mogelijk is dat zou beteken dat dit los staat van de auto radio.

Bovenaan Onderaan