Amundsen + Carplay/AndroidAuto

dennisp3n

Nieuw lid
Goedendag,

Ik heb een paar weken terug mijn nieuwe Fabia Combi Style (Topaz Brown) besteld, in de lease, met o.a. het Amundsen navigatie systeem. Ik lees al een paar weken mee, in de hoop dat er iemand is die antwoord weet op de vraag: heeft deze Amundsen radio ook Smartlink? Oftewel, heeft deze ook Carplay/AndroidAuto? Of is dit alleen op de Bolero?

Yeti2015

Forumguru
Bij mijn Yeti met amundsen moest ik dit er apart bij bestellen.
Lijkt mij dat dit met de Fabia ook zo is.

dennisp3n

Nieuw lid
Het was geen optie (anders had ik deze zeker gekozen). Daarom verwacht (en hoop) ik eigenlijk dat dit er standaard bij zit...

Alpha

Donateur
Even je dealer vragen dat is de enige manier om het zeker te weten.

Overigens besteld niet iedere dealer zomaar dezelfde opties :-) .

rensejansen

Nieuw lid
Waarom zou je smartlink willen? Je hebt navigatie en kan muziek prima via de blootooth gooien. Of mis ik iets? Mijn ervaring met smartlink is niet zo best. Zou eillen dat ik mijn fabia een maand later besteld had, met Admunsen....

Rallye

Forumguru
Als het er op zit lijkt het toch wel handig. Zou men inderdaad twee versies van de Bolero hebben (één met en één zonder Smartlink)? We horen graag het antwoord van de dealer!

dennisp3n

Nieuw lid
@renejansen: Ik noem maar een paar apps als: Spotify, Flitsmeister (toekomst), Berichten en wat er in de toekomst nog meer via Carplay beschikbaar komt.. Daarom zou het wel fijn zijn als het erop zit.

Ik heb gebeld naar de dealer, hij vond het een goede vraag en wist het niet zeker. Persoonlijk dacht hij dat het er wel op zat, maar hij gaat het navragen. Ik hoop morgen antwoord te krijgen! Op skoda.nl is het bij Amundsen ook geen optie, kan er verder ook weinig over vinden op internet...
Is er hier nog niemand met een Skoda Fabia Combi met Amundsen die ons het verlossende antwoord kan geven? Of moeten de eersten met Amundsen nog binnenkomen?

Edit: heb "antwoord" terug van de dealer, schijnbaar moet je het telefoon/tech pakket nemen voor smartlink functie. Beetje jammer, want ik dacht eigenlijk dat de Amundsen een upgrade van de Bolero was, daarom had ik deze optie niet gekozen. In de prijslijst van Skoda staat het als volgt:

Telefoon en Tech pakket
Radio Bolero met AM/FM tuner en 6,5 inch touchscreen, Bluetooth telefoonvoorbereiding met voicecontrol, stuurwielbediening en Smartlink functionaliteit

en

Navigatiesysteem Amundsen met West-Europese kaarten, AM/FM tuner, 6,5 inch touchscreen, Bluetooth telefoonvoorbereiding met stuurwielbediening en voice control

De dealer gaf wel aan dat er wel een knop "smartlink" in de Amundsen zat, maar dat deze geactiveerd (code invoeren) moest worden. Bij aflevering zou ik het nog eens na moeten vragen, wellicht zou de code er dan wel bij zitten.. Met andere woorden, ben nog geen steek verder :( Ik ga er maar van uit dat het er niet in zit, kan het altijd meevallen.

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
Het verhaaltje van de code via de dealer klopt wel degelijk, ik heb een gelijkaardig verhaal gelezen op Briskoda. Alleen, de hardware moet er ook op voorzien zijn... sommige MY2016 modellen hebben deze wel.. én andere niet. Af te wachten of het in je auto zit op niet. Alleszins wel een aparte optie dat aangeduid moet worden. (alé zo interpreteer ik de info)

Bovenaan Onderaan