amundsen+ naar carplay upgrade (?)

doubledot

Nieuw lid
Mijn schoonmoeder rijdt een Yeti, wij hebben net een 2016 Octavia en ze is stikjaloers over ons Carplay. Dat wil ze eigenlijk ook wel, en het liefst natuurlijk op ook het grote scherm..

Goed, dat grotere scherm heb ik al een beetje uit het hoofd gepraat, maar haar huidige Columbus+ kan volgens mij 1op1 vervangen worden voor de RCD330, een populaire vervanger voor veel VW's. Maar klopt dit?
Ja, de RCD330 heeft geen navigatie of auto-instellingen, maar ze zal continue op Google Maps / Carplay rijden, en de instellingen lopen allemaal via je teller.

Amundsen+ eruit, RCD330 erin. Kan dat?

Bijlagen

• RCD330.jpg
    RCD330.jpg
    752,2 KB · Weergaven: 6
  • 2024-12-19 16_15_47-Arc.png
    2024-12-19 16_15_47-Arc.png
    583,9 KB · Weergaven: 5

Tees

Donateur
Dat moet kunnen, die werkt als het goed is prima op het platform van de O2 en Yeti. Autopar adviseert overigens de RCD660 ipv de RCD330, zie:

Overigens zou ik voor die prijs ook een Zenec oid overwegen. Is ook volledig plug and play en heeft vaak meer functies. De Zenec Z-E2050 zou voor de 1e gen Yeti plug and play moeten zijn

Laatst bewerkt:

doubledot

Nieuw lid
@Tees dank voor de uitleg! De 660 bij een partij als deze is ruim €500, maar dat vragen (vroegen, eigenlijk) ze ook voor een 330. Ik ben niet altijd van de namaak-meuk maar ik heb wel goede verhalen gezien & gehoord over de 330. Als je even zoekt gaan ze voor 250-300€ ex levering, dus ga uit van 350 all in. Dan kan ik er bijna 2 kopen voor de prijs van een 660..‍

Tees

Donateur
Ik heb nog even wat gegoogled op die RCD660, maar het lijkt erop dat dat een verzinsel is van Autopar. Sorry voor het verkeerde spoor daarin.

Let wel op dat de RCD330 alleen bedrade CarPlay heeft. En tis natuurlijk een Chinees product met beperkte garantie/ondersteuning, dat is ook iets om rekening mee te houden..

Recent heeft @VAG-man ook een topic over alternatieve MMIs gepost, hij kwam op de Hizpo S8 uit. Weet niet of hij die al besteld en geïnstalleerd heeft?
Zie: https://www.skodaforum.nl/forum/i/android-hizpo-s8.50418/

Bovenaan Onderaan