Amundsen navigatiesysteem

Ik heb mijn Octavia nu alweer drie maanden en ik moet zeggen hij bevalt me prima... op één ding na. Het Amundsen navigatiesysteem is werkelijk verschrikkelijk:

- opstarten van een rit mbt navigatie duurt echt veeeeel te lang. Mijn vorige auto was een Seat Altea XL en die had een RNS 310. Die was echt vele malen sneller.
- navigatie is erg onoverzichtelijk. Zonder stem is het eigenlijk bijna niet te gebruiken. Kijk ook eigenlijk alleen maar naar mijn Maxi-Dot display.
- Haperend geluid van bluetooth muziek. Met meerdere telefoons geprobeerd maar geluid valt gewoon bijna elke anderhalve minuut een 0,2 seconde uit. Heel irritant. Heb dit nooit met mijn oude systeem gehad.
- Regelmatig loopt het apparaat vast en moet ik echt de auto uitzetten om het weer op orde te krijgen.
- Maakt zo nu en dan geen connectie met mijn telefoon via bluetooth.

Iemand anders nog ervaringen met het systeem?

Jedewe

Forumguru
Nou idd, navi is erg traag met starten en omleidingen met betrekking tot verkeer is zwaar irri, ik heb op me iPhone navigon staan, dat is zo veel mooier beter en sneller, echt een min punt.
De rest heb ik geen last van.

RoelF

Forumguru
Traag opstarten van de navi valt mij ook op. De tomtom die in het dashbord van mijn ouwe Megane zat was altijd direct wakker. Scheelt enorm. Navigeren zonder stem gaat mij prima af, heb het geluid standaard uit. Scherm op 3D vind ik als ex-tomtomer het fijnste.
Bluetooth werkt voor mij prima met de iPhone 5. Welke telefoon gebruik je zelf, @jeffrey1976 ?

Pollewop

Forumguru
Het trage opstarten van de "Nav" vind ik ook nogal storend, maar voor de rest werkt Amundsen bij mijn OC3 goed. Ook de connectie via Bluetooth naar iPhone 5 gaat probleemloos. Ik heb echter ook via een kabeltje een iPod touch aangesloten, en dan haal je heel veel uit het "Media" deel.
De "Nav" is zeker niet op Tom-Tom niveau, dus als je dat gewend ben is het zeker "inleveren". Ik gebruik voor routeaanwijzingen echter uitsluitend de Maxi-Dot Display, en dat gaat prima...

Bovenaan Onderaan