Amundsen plus kaarten probleem

Crofighter

Nieuw lid
Hey iedereen

ik ben juist nieuw eigenaar van een nieuwe skoda superb.
zeer content van de wagen buiten 1 ding..

Mijn auto is uitgerust met een amundsen plus.
er zit een V4 op van West-Europa
dit is heel goed voor dagelijks gebruik (Benelux, duitsland, frankrijk)

aangezien ik veel naar Kroatie rijd, zou een Kroatische kaart in de wagen heel handig zijn.
nu merk ik dat deze standaard er niet bij zit (terwijl mijn skoda verdeler wel vertelde dat die er was)
kroatie zit in de Oost-europa pakket

na discussie met de verdeler, werd mij gezegd dat ik een Oost-Europa kaart moest kopen. Iets rond 220eur

nu heb ik gelezen dat kroatie wel in de oost-europa mappen zit, maar niet BENELUX ???

is er geen Kaart voor HEEL europa zoals de meeste gps'en het wel hebben ?!

ik vind het niet erg om geld te betalen voor extra landen, maar ik wil geen huidige landen verliezen.
Via verdeler hoorde ik dat ik RNS 315 kaarten moet hebben (maar RNS 310 past ook? )

wat is mij aangeraden of wat zouden jullie doen?

alvast bedankt en mijn excuses indien dit topic niet op de juiste afdeling is geplaatst.

Ivan

Joske

Forumguru
Allereerst, Ivan, wij appreciëren het hier wel als je voorstelt in het meet- en greet topic ;)

Ik zie alvast dat je in Borgerhout woont, dus alvast welkom landgenoot :)

betreft je vragen:

Er is GEEN kaart voor heel Europa, je moet de SDkaarten swappen. RNS310 kaarten zullen NIET werken op een RNS315 (=amundsen+)

Maar je spreekt over een "nieuwe" Superb of is het een tweedehands? (daarvoor is die meet- en greet zo handig é ;) )

En ohja, moest je net zoals ik op zoek willen gaan naar een "minder legale" versie van de kaarten.. ben je er aan voor de moeite, zijn niet te kraken voor de moment. En ik verwacht ook niet dat het nog zal gaan gebeuren, te weinig afzet van de kaarten voor de Amundsen+.

Ondertussen ook al een nieuw systeem op de markt mét 3 gratis updates dusja.. (MIB Amundsen, oa in de nieuwe Octavia)

Crofighter

Nieuw lid
Dank je wel landgenoot :-)
proficiat met jullie 3 plaats op het WK ! had jullie 1ste plaats gegund

dit betreft een nieuwe skoda superb (juist 1maand geleden gekocht)
aangezien dit een stockwagen was, is er een 2013 versie van amunsden plus.

ik was in eerste instantie naar illegale manieren aan het zoeken, maar weet dat dit niet mogelijk is.
daarmee dat ik het niet erg vind om iets te kopen, maar da swappen zie ik niet direct zitten.

ahja.. zal het dan gewoon op west europa houden een een mobiele gps gebruiken als ik naar kroatie ga.

• Leuk
Waarderingen: CDK

TooTall

Forumguru
Hallo en welkom!

Ik zou zeggen, contacteer VAGTechniek eens in Eindhoven...ze bieden de kaartupdate V11 voor de Columbus aan voor 39€ geïnstalleerd op de harde schijf, wellicht kunnen ze ook die van de Amundsen leveren?

Of spaar het geld, en ga voor een Columbus...:D

TooTall

Forumguru
En als je dan eens kijkt naar de dekking van de Amundsen kaart...

To find your way around the Eastern Europe countries is now just a matter of inserting one slim card into your Amundsen+ device.

SD card includes maps for following states: Belorussia, Germany, Austria, Lichtenstein, Sweden and Switzerland. Part coverage includes Czech Republic, Albania, Bosnia-Herzegovina, Bulgaria, Croatia, Montenegro, Estonia, Greece, Hungary, Latvia, Lithuania, Macedonia, Moldavia, Poland, Romania, Russia, Serbia, Slovakia, Slovenia, Turkey and Ukraine, so you won’t get lost on the main roads in these countries as well.

To find your way around the Western Europe countries is now just a matter of inserting one slim card into your Amundsen+ device.

SD card includes maps for following states: Andorra, Austria, Belgium, Denmark, Finland, France, Germany, Gibraltar, Hungary, Iceland, Ireland, Italy, Lichtenstein, Luxembourg, Monaco, Netherlands, Norway, Portugal, San Marino, Slovenia, Spain, Sweden, Switzerland, Great Britain, Vatican.
Partial coverage includes Czech Republic, Greece, Poland and Slovakia, so you won’t get lost on the main roads in these countries as well.

Dus....als ik het zo lees, heb je met de Oost-Europa SD kaart alleen maar gedeeltelijke dekking in Kroatië...West-Europa helemaal niets.

Crofighter

Nieuw lid
idd, heb ik ook gelezen.
dus eigenlijk met andere woorden, is de amundsen plus geen goede keuze voor mij.
ik ben al op het internet aan het kijken waar ik een columbus kan kopen en ineens kan laten installeren.
sommige willen zelfs mijn amundsen plus overkopen..

indien iemand goede garages/radiomechaniekers kent, laat maar gerust weten :-)
zowel nederland, als belgie..

grtz en alvast bedankt voor de vele reacties !!

TooTall

Forumguru
Nadeel van een Columbus is de kost en de diefstalgevoeligheid...niet zo erg als een VW RNS510, maar toch iets om rekening mee te houden. Als je een nieuwe Columbus wilt, kijk je al snel tegen 1.500,00 EUR+ aan. Als je tweedehands gaat kijken, op bvb marktplaats, kan je er al vinden voor 1/3 van de prijs. Maar wat is daar de oorsprong van?

Moest ik vandaag de dag op zoek gaan naar een Columbus, vrees ik dat ik eens langs de dealer zou gaan. Kost je een pak geld, maar dan ben je wel zeker van je zaak. Ook lees ik dingen als "serienummers zijn gelinkt aan de auto", dus als je ooit problemen krijgt en bij de garage hulp zoekt, wat dan? Helpen ze je verder (gewoon een nieuwe code opvragen via het systeem)? Of gaan ze daar zien dat die Columbus uit een andere auto kwam? Of gaan ze daar zien dat die gestolen staat? Het zijn maar veronderstellingen, maar toch.

Visitor538

Senior Member
Had in mijn vorige Yeti een Zenec.
Werkt als een trein en kaart van héél europa!
En ook BT en telefoon werkt perfect.
Voor zo'n 900 ingebouwd en wel.

Bovenaan Onderaan