Amundsen + ( rns315)

hoi,

heb een skoda fabia 2 combi met dus originele amundsen+ (rns315) autoradio...alleen weet ik niet of firmware/software te upgraden kan. ik heb wel navi kaarten kunnen updaten , maar ik kan nergens iets vinden mbt firmware/software update?

iemand die het wel kan of weet bij wie ik moet zijn en of het uberhaupt mogelijk is.

de vraag is gewoon als ik op youtube kijk mbt de rns315...zie ik bv van een rns 315 in vw passat bj 2015 heel andere menu opties (uitgebreider) en navi weergave ook wat anders.

of zijn er verschillende rns 315 (amundsen+) versies?

Roeland80

Forumguru
Voor de RNS315 schijnt er wel een firmware update te zijn die op het internet rond gaat. Deze werkt voor de Amundsen+ helaas niet ik weet dat je via de dealer een update kan laten uitvoeren kosten zijn rond de 50,- wat je dan voor extra opties krijgt weet ik zo niet

Roeland80

Forumguru
Nee ik bedoel de RNS315 en de Amundsen+ de ene is van VW de ander van skoda dus iets verschil zit er al wel in kwa kleurstelling enzo... de firmware die ik gevonden heb is voor een RNS315 en heb hem op mijn Amundsen+ uitgeprobeert maar deze pakt hij dus niet.... dus zal er wel een verschil zitten kwa update versies dan.....

Bakkertje

Forumguru
Er zijn meerdere versies van de RNS315/Amundsen+ zo zijn er bijvoorbeeld ook versies met geïntegreerde bluetooth module.
De RNS315 heeft meerdere modelnummers en opvolgende versies, 1K0-057-274 (en A, B, C, D) waarbij iedere letter weer een nieuwe versie betreft.
Een amundsen+ heeft partnummer 5J0051230 (A, B etc..)

Bakkertje

Forumguru
Dikke kans dat je onder de bijrijdersstoel onder het tapijt een module vind @abdellove zover mij bekend is alleen de RNS315 met geïntegreerde module geleverd.

reden voor update is voor meer functies en dat navi map overzichtelijker uitzag wat ik nu heb.....zeker als mijn auto model 2012 is terwijl wat ik op YouTube zag van 2015 n zag veel extra opties etc

AndreM

Forumguru
Kweet nie?

Maar ben je niet in de war met de Amundsen MIB?
Jouw auto is van 2012 en heb je dus de Amundsen+
De O3 vanaf 2013 heeft de Amundsen MIB, en ja die is heeft een heel ander display.
Lijkt mij logisch, want de huidige O3, van na de FL, heeft weer een ander scherm die o.a. groter is! :jaja:

ik was even filmpje aan het zoeken en typisch kan ik het even niet vinden. maar het was gewoon een amundsen+ ( rns315) met dezelfde display en knopjes etc...alleen de weergave van de maps zag er veel anders uit ipv wat ik heb, dat zo simpel gedateerd lijkt.

ik kan me inderdaad vergissen maar ik zal alleen dat ie zijn firmware aan het updaten was en ineens dus de weergave anders van de maps anders uitzag en zag wat extra opties bij de navi functie etc..

vadnaar eigenlijk dat ik ging vragen of er een upgrade mogelijk zou zijn voor de amundsen+ en dacht dat rns315 en amundsen+ dezelfde waren, maar zoals ik hierboven lees niet....misschien dat het daarin zou liggen

Bovenaan Onderaan