Amundsen shuffle / mix / random

BarryXX

Actief lid
Ik ben even benieuwd of het aan mij ligt, maar in mijn grote voorraad liedjes (600 stuks) op de SD card, krijg ik met grote regelmaat dezelfde liedjes te horen. Ik vind de MIX functie van de Amundsen erg slecht werken. Hebben jullie dat ook?

Ik heb maar 1 niveau op de SD kaart staan, maw; alle mappen staan rechtstreeks in de root.

CDO

Forumguru
Hetzelfde hier. Een aantal neemt hij zelfs helemaal niet mee (bij mij de laatste mappen op alfabetische volgorde uit de root) is mijn ervaring. Vanaf een bepaald punt (kan nog niet helemaal goed bepalen waar) neemt hij bij mij de mappen niet meer mee bij alles mixen. Ruwweg gezegd vanaf de letter S neemt hij niets meer mee... Moet er wel bij zeggen dat ik vanaf een stick afspeel via MDI, ik weet niet of dit uitmaakt.

SuperBartje

Forumguru
heb dit fenomeen ook. los nummer / losse nummers in root helpt niet. Geen Stones, Metallica, geen Floyd :( wel Faith no more... zou dat een teken zijn? Zijn er nog andere oplossingen die wel werken?

AndreM

Forumguru
En over welke Amundsen hebben het?
Er zijn meerdere versies namelijk.

Ik heb zelf de nieuwste Amundsen in mijn O3 en heb daar geen last van.
En bij mij staat alle muziek in mappen op de SD kaart per cd of Top 40 hoe je het noemen wil.

SuperBartje

Forumguru
En over welke Amundsen hebben het?
een gewone Amundsen (2011); met een 64 gigabyte USB stick er aan via de MDI.

Geen Floyd, maar wel Pink?
Pink speelt alleen mee als ik specifiek die map speel... ;) maar goed dat vind ik het minste erg want PF hoor je in de volgorde op het album te draaien en niet op shuffle.

Vind wat ie nu doet irritant: wel shuffle maar in een beperkt aantal mappen: op een gegeven moment denk je doe nu maar eens wat anders - maar dat komt dan toch niet...

AndreM

Forumguru
Het is maar een idee?

Bij mijn Amundsen kan ik geen SD kaartje gebruiken wat groter is dan 32 GB, zoals omschreven in de handleiding. :koffie:
Zou het misschien daar in zitten?
Anders zou ik een kleiner SD kaartje proberen en dan 1 map erop zetten en kijken hoe dat gaat en dan steeds met een map uitbreiden.

SuperBartje

Forumguru
bij SD is 32 GB inderdaad de grens geloof ik, maar bij USBstick via MDI meen ik van niet: iig werkt de 64GB bij mij verder prima.

Zal morgen middag de dealer eens vragen over de alles mixen/shuffle functie: Ik heb toch een afspraak om nog een paar dingetjes aan te passen (teardrop, kantelen rechterbuitenspiegel bij inschakelen achteruit, heractiveren koplampsproeiers en misschien XDS)

Komt er wat uit laat ik het nog even weten.

SuperBartje

Forumguru
Helaas de dealer had er geen ervaring mee/ wist het ook niet op te lossen.
Ik vermoed zelf nu dat het aan de compressie van de mp3 ligt: Inmiddels een aardig beeld welke albums nu wel meedoen in de shuffle- van het weekend maar eens kijken of die allemaal een zelfde mp3-instelling hebben (en de anderen dan anders)

AndreM

Forumguru
Helaas de dealer had er geen ervaring mee/ wist het ook niet op te lossen.
Ik vermoed zelf nu dat het aan de compressie van de mp3 ligt: Inmiddels een aardig beeld welke albums nu wel meedoen in de shuffle- van het weekend maar eens kijken of die allemaal een zelfde mp3-instelling hebben (en de anderen dan anders)

Ik vraag mij alleen af of het ooit wel heeft gewerkt nu er een aantal zijn met dezelfde klachten.
Mocht je een USB stick gebruiken, ga dan voor een 2.0, want een 3.0 bestond toen nog niet.
En test het eens uit met een kleinere stick en formatteer deze eerst.

Zelf denk ik niet dat het aan het Mp3 bestand zelf ligt, want dan zou je het ook niet handmatig af kunnen spelen.:yeah:

DimiTator

Actief lid
Ik heb 600 nummers in 1 map. Daarmee werkt de random ook niet naar behoren.
Hebben jullie dat ook dat de zenderknoppen quasi nooit bij een eerste keer reageren? Ik moet bijna altijd 2 keer drukken?
Ik heb intussen twee skoda's gehad met een radio van de fabriek. Skoda heeft gewoon geen goede radio's.

AndreM

Forumguru
Met mijn zenders heb ik geen last, maar ik heb DAB radio.
Dus kan je moeilijk vergelijken.

Bovenaan Onderaan