Amundsen vervangen door alternatief

HAbb

Nieuw lid
Ik heb nu voor de derde keer in een jaar of zes een defecte Amundsen in twee verschillende Skodas. Nu in een Yeti uit 2017. Niet opstarten en 2x touch screen defect. Het zal vast mijn persoonlijke pech zijn, maar het vertrouwen is wel weg en ik heb echt geen zin meer om er nog weer eens een keer geld in te steken.

Ik ben dus op zoek naar een alternatief. Navigatie zit ik niet echt mee, gebruik ik toch m'n telefoon voor. Radio wel, en vooral ook de functies van de achteruitrijcamera en parkeersensoren. Dus het voor/achter piepen van de sensoren. En de "guides" op het beeld van de camera. Android auto zou fijn zijn.

Heeft iemand een advies op basis van eigen ervaring?

Ik heb zo links en rechts wel wat gevonden, maar vooral de integratie met de camera en parkeersensoren is me niet altijd duidelijk. Ik weet eigenlijk niet eens of die piepjes van de parkeersensoren via het audio systeem lopen of dat het een volledig apart systeem is.
 

hemi24

Forumguru
Los van de nodige Chinese Ali klonen, zijn er eigenlijk maar 2 echte alternatieven: Zenec of Radical.
Over beide is er wel iets te vinden hier op het forum.


 
  • Leuk
Waarderingen: HAbb

EdK

Forumguru
Zelf een Yeti gehad met een Zenec systeem er in !
Was plug and play en nam alle functies die toendertijd in me Yeti zaten 1 op 1 over !
Zat in de Yeti bij aankoop een Swing in en dus geen Navi, dus toen op Zenec uitgekomen en werkte dus prima.
Moest toendertijd de Navi nog wel aanmelden in de BC , maar dit zal bij jou dan niet hoeven omdat je nu al de Navi hebt.
Vermoed ook dat je de orginele GPS antenne zondermeer kunt gebruiken met misschien een verloopstekkertje.
Al je stuurbedienings knoppen weet de zenec ook mee om te gaan en alle info met bv Navi en Radio geeft hij ook weer in je MDF paneel tussen de tellers.
Kaart update vraagt men wel een bedrag voor maar je kunt kiezen voor het nieuwste of van een half jaar of jaar oud kaart materiaal met dus aantrekkelijkere prijzen.
En hun aftersales is naar mijn ervaring ook goed, had in begin wat kleine problemen en ze toen gemaild en had binnen enkele dagen antwoord.
Men bood ook van tijd tot tijd firmware updates aan voor de unit.
Had hem toendertijd aangeschaft bij de Tijger in Tilburg, maar die schijnt niet meer te bestaan !!
 
  • Leuk
Waarderingen: HAbb

HAbb

Nieuw lid
Dank voor de adviezen, ervaringen en suggesties to zo ver. Ik ga er eens op studeren.

Ik heb ondertussen de defecte even uitgebouwd om te testen of de "parkeer piepertjes" dan blijven werken en dat doen ze. Da's dus blijkbaar een redelijk autonoom systeem dat niet via het audio systeem loopt. Scheelt weer een compatibiliteitsvraagje: want blijkbaar niet van toepassing.
 

Rallye

Forumguru
De speaker van de PDC zit inderdaad van oudsher aan de bestuurderszijde in de B-stijl. Ik vind de weergave in het scherm vaak ook wel verduidelijkend.
 
Bovenaan Onderaan