Amundsen+ volume navigatie verlaagt zichzelf (ongewild)

Ik heb nu al twee keer gehad dat terwijl ik het stemvolume van de navigatie op 13 had gezet, ik tijdens het rijden merkte dat de stem ineens veel zachter klonk en toen ik aan de kant stopte om in het menu te kijken stond hij ineens op volume 3. Is dit gedrag herkenbaar en uit te schakelen ?
 

Bakkertje

Forumguru
Nog nooit eerder gehoord dat dit vanzelf gaat eerlijk gezegd.
Is het bij de Amundsen+ niet zo dat, als je op de rechter draaiknop drukt, de laatste navigatie melding herhaalt wordt? Tijdens dat bericht kun je vervolgens het volume eenvoudig aanpassen met de volume knop.
Niet meteen een oplossing als het echt uit zichzelf aanpast, maar wel een makkelijke manier om het aan te passen.
 
Bedankt voor je tip. Het is volgens mij de middelste knop voor het herhalen van het bericht. Ik zal eens opletten of ik dan het volume meteen kan terugwijzigen.
 
Ik had het gehele boekje al gelezen en niks erover gevonden maar nu vond ik in het systeem toch een nogal verborgen instelling genaamd 'stemvolume aanpassen aan rijsnelheid'. Dit is gek genoeg geen aan/uit maar een schaal van 0 tot nogwat en ik heb deze op 0 gezet. Ik zal nu eens opletten of het volume op de ingestelde stand blijft staan. edit: Ik heb het nu Toch in boekje gevonden maar het is 1 regeltje en het heet GALA en er staat alleen stemvolume verhogen bij snelheidsverhoging dus of dat zachter worden er ook door kwam geen idee ~
 
Bovenaan Onderaan