Amundsen voorzien van Bluetooth

Simon2604

Donateur
Ben sinds gisteren in het bezit van een fabia greenline uit 2012. Hierin zit de Amundsen+ radio. Helaas is er geen bluetooth aanwezig. Geen MAC adres op de zijkant. Nu wil ik achteraf bluetooth ingaan bouwen.

Ben zelf al opzoek geweest naar informatie, maar zie door de bomen het bos niet meer. Welke module heb ik nodig voor het inbouwen van bluetooth? Heb ook het grote Amundsen topic door gespit maar kan het niet vinden. Kijk er misschien over heen.

Alvast bedankt.

andrehj

Forumguru
Twee mogelijkheden:
  1. Amundsen met BT zoeken
  2. Een dergelijke set met originele carkit inbouwen (E versie kan ook). Om van de rsap functionaliteit gebruik te kunnen maken moet je dan nog wel een antenne inbouwen.
Vragen die ik ook heb:
  1. Wordt zo'n originele carkit wel door bijvoorbeeld je dashboard (maxidot?) ondersteund?
  2. Waar kun je deze in een Fabia het makkelijkst inbouwen.
Maar daar kun je op de diverse fora vast wel een antwoord op vinden.
Overigens kun je ook gewoon een Parrot inbouwen. Is minder mooi, maar werkt prima en is een stuk goedkoper.

Antera

Donateur
Was al aan het kijken op Kufatec maar vind daar ook weinig over terug maar je kan hun eens mailen of bellen

Simon2604

Donateur
Heb geen maxidot helaas. Had die kit ook gevonden, nadeel is dat je niet bij het telefoonboek kan komen. Heb ik begrepen.

De plek om de module in te bouwen is onder de bijrijdersstoel. Wat geen probleem is.

Een parrot is een oplossing maar heeft niet de voorkeur. Kan ik ook bijvoorbeeld een volkswagen 9w7 module plaatsen of is dat niet mogelijk?

Bakkertje

Forumguru
Zomaar even een greep uit het enorme aanbod bij Aliexpress:
https://nl.aliexpress.com/item/OEM-..._5&btsid=ea94cb7c-4089-4718-b59c-8de8d1827ea7

Kijk even voor een versie met plug en play kabelset, die kun je zo tussen je radio en de bluetooth module steken.
De verschillen in de ondersteunde functionaliteit per type module kun je vinden op:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Telephone_Retrofitting

De D versie uit de link bij Aliexpress ondersteunt bijvoorbeeld het HFP (handsfree protocol) en A2DP (audio over bluetooth)

fireben

Forumguru
kan iemand mij vertellen wat dit is ???

Bijlagen

• 36083-DSCN6398 (1).jpg
    36083-DSCN6398 (1).jpg
    90,4 KB · Weergaven: 26

Rallye

Forumguru
Smartlink is iets meer dan alleen spiegelen van het beeldscherm, maar in principe zou dit mogelijkheden kunnen bieden, bijvoorbeeld Flitsmeister op je radio. Ik weet niet of je zo'n apparaat ook op een MIB Amundsen kunt aansluiten (zoals @fireben in zijn Fabia heeft). Overigens handelt dit topic over de oudere Amundsen (RNS310/315).

fireben

Forumguru
Smartlink is iets meer dan alleen spiegelen van het beeldscherm, maar in principe zou dit mogelijkheden kunnen bieden, bijvoorbeeld Flitsmeister op je radio. Ik weet niet of je zo'n apparaat ook op een MIB Amundsen kunt aansluiten.
ik al helemaal niet maar wie weet dat er iemand is hier vandaar en niet zo duur :thumbsup:

Carlovdw

Forumguru
Ik heb het in men f150 maar gebruik het bijna niet. Door de rca aansluitingen gaat het beeld trillen als je rijdt.

Simon2604

Donateur
Allemaal bedankt voor de reacties. Ga denk ik voor de module uit China. Dan maar even geen telefoonboek. Kan later altijd weer updaten. Vandaag de eerste "reparatie" uitgevoerd. De GPS antenne vervangen.

Bakkertje

Forumguru
Ik weet niet wat je bedoeld met het telefoonboek, maar bij alle modules is het zo dat je vanaf je Amundsen door het adresboek van je telefoon kunt gaan om de juiste beller te kiezen.

Bakkertje

Forumguru
De module zou PBAP moeten ondersteunen om het telefoonboek te ondersteunen inderdaad. Uit het ross-tech overzicht kun je het niet opmaken. Heb nog wel even gekeken in m'n VCDS logs en de module die ik destijds had in mijn S2 was een 7P6 035 730 F module (uit 2011). Daarmee werkte het wel, maar daar heb je niets aan ..

Je kunt nog even informeren bij B + M onderdelen die hebben ook veel van die modules liggen.

Lineasol

Actief lid
Is het ook mogelijk om een kabelboom samen met module uit een octavia over te zetten naar een andere auto?
Wat ik heb gehoord van meerdere mensen is dat deze fabrieks-af modules chassisnummer-gebonden zijn.

Bovenaan Onderaan