Amundsen+ waarom carkit?

f71

Nieuw lid
Beste Skoda bezitters

ik heb mijn Skoda Octavia bouwjaar 2011 nog maar kort in bezit en vraag me het volgende af:
Er zit een Amundsen+ radio navigatiesysteem in (zie foto) en daarop zit ook een knop "phone".
Echter, ik kocht de auto met daarin ook een carkit van Nokia die aangesloten zit op de Amundsen.

Het werkt allemaal mooi samen (telefoon mute de radio als er gebeld wordt), maar ik vraag me af waarom de carkit nodig is. De Amundsen heeft tenslotte een telefoon-optie.

Vraag: kan ik ook zonder de carkit?

Alvast bedankt!
Frank

Bijlagen

• IMG_1869.JPG
    IMG_1869.JPG
    1 MB · Weergaven: 18

Rallye

Forumguru
De Phone-knop is voor de af-fabriek carkit, indien die gemonteerd is. Waarschijnlijk heb je dus geen af-fabriek carkit; de knop is dan "loos" of werkt als "mute", dat weet ik niet zeker. Dat kun je controleren door te kijken of er een bluetooth-module onder je passagiersstoel zit. Een evt. af-fabriek carkit zou ook als bluetooth-zender zichtbaar moeten zijn.

Bovendien: Skoda heeft een periode gehad waarin de af-fabriek carkit grote ruzie had met niet-Nokia-toestellen. In die tijd, 2010-2011, hebben zelfs mensen de af-fabriek carkit vervangen door een after market carkit als een Parrot.

Gezien het feit dat jij een Nokia-carkit hebt, ga ik ervan uit dat je auto geen af-fabriek carkit heeft gehad. Waarom zou je immers een af-fabriek carkit die moeite heeft met niet-Nokia-toestellen, vervangen door een Nokia-carkit?

Bovenaan Onderaan