Amundsen +

Chrissel

Senior Member
Wie weer er waarom
Ik geen DAB + functie kan vinden in mijn Amundsen+ radio?

Ik heb vandaag wel de antenne ontdekt ( bij de voorruit met een kastje boven het binnen lampje)

Groeten,

Chris

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

edero

Forumguru
Volgens mij zit de DAB antenne in 1 van de ruiten verwerkt. (Tenminste bij mij dan, maar ik heb een panodak)

Chrissel

Senior Member
Volgens mij zit de DAB antenne in 1 van de ruiten verwerkt. (Tenminste bij mij dan, maar ik heb een panodak)

Klopt bij mij kan ik
Hem zien zitten in de voorruit

Alleen kan ik de functie niet in de radio zelf vinden.

Zou u als u ook een Amundsen + heeft en wel de DAB + functie hebt hier ook foto van willen maken?

edero

Forumguru
Ik heb de nieuwe Amundsen MIB2, die heeft een andere menu en layout als de +

Als het goed is moet je in je Hoofdmenu RADIO de optie DAB/Lijst hebben (zie bijlage), zoniet dan zit de mogelijkheid er inderdaad niet op en is dan alleen tegen betaling als optie beschikbaar.

Bijlagen

• A05_Fabia_Amundsen_NavigationSystem.pdf
    120,5 KB · Weergaven: 28

Chrissel

Senior Member
Ik kan de optie nu niet zien maar het is dan toch gek dat ze al wel de antenne enzo plaatsen

StefanN

Forumguru
Ik dacht dat DAB geen antenne nodig had, in je ruit zou FM antenne zijn omdat op een panodak geen antenne gemonteerd kan worden. Zo is het bij ons in ieder geval verteld...

groet Stefan

edero

Forumguru
Volgens mij (maar niet 100% zeker) heeft DAB in de auto wel degelijk ook een antenne nodig, en waarschijnlijk zal dit
dan wel een DAB/FM antenne zijn.

Skoda-MAN

Forumguru
bij de Octavia 3 combi zit die antenne in een van de achterste zijruiten verwerkt.
Zou het kunnen dat die voorruit antenne voor de Fm radio gebruikt word omdat de reguliere antenne niet goed meer was bijvoorbeeld.

edero

Forumguru
Dat zou ik in dit geval ook denken, tenzij hij echt in de ruit verwerkt zit.
Misschien dat een foto meer duidelijkheid verschaft.

Chrissel

Senior Member
Antenne zit echt in de ruit is niet later bijgeplakt ofzo

cortrans

Forumguru
Klopt bij mij kan ik
Hem zien zitten in de voorruit

Alleen kan ik de functie niet in de radio zelf vinden.

Zou u als u ook een Amundsen + heeft en wel de DAB + functie hebt hier ook foto van willen maken?

In mijn voorruit zit ook een antenne draad, maar ik heb in mijn FII van 10-2010 nog een "gewone" Amundsen zitten en die heeft ook geen DAB+, dus dit is een (extra) radio antenne, en niet speciaal voor de DAB+ ontvangst

Rallye

Forumguru
Wie weer er waarom
Ik geen DAB + functie kan vinden in mijn Amundsen+ radio?

Ik heb vandaag wel de antenne ontdekt ( bij de voorruit met een kastje boven het binnen lampje)

Groeten,

Chris

Voor een auto uit 2012 is DAB zeer uitzonderlijk. Sowieso zijn er weinig Amundsen+ met DAB (waren lang niet leverbaar in NL). Ga er maar van uit dat je geen DAB hebt als het (ook) niet in het menu ziet......

De experts kunnen aan een foto inderdaad zien of je inderdaad wel een antenne hebt.

Bovenaan Onderaan