And Now For Something Completely Different

kansberg

Forumguru
Corvette Museum.jpg Hallo beste mede forummers,

Vandaag een bezoek gebracht aan 's werelds grootste Corvette verzameling. Op uitnodiging ben ik meegereden in een klassiekerrit en het eindpunt was dit museum in Wezep.

En ondanks dat ik niet zo van de Amerikaanse auto's ben heeft dit toch een grote indruk op mij achter gelaten. Van elk type Corvette dat gebouwd is, staan er wel één of meerdere exemplaren, zo'n 80 stuks in totaal. Behalve een C1 uit '53, daar is er slechts één van in Europa. Daarnaast heeft hij nog 140 Corvette's staan voor de verkoop en/of restauratie.

De kennis bij de eigenaar is groot en weet over elk detail min of meer alles te vertellen. Bijzonder interessant en welhaast onvoorstelbaar dat er zo'n grote verzameling Corvette's onder één dak staan.

Skoda-MAN

Forumguru
@kansberg Leuk om weer eens wat van je te horen, eueuh te lezen en zien.
Bedankt voor het delen van de interessante foto's.
Ben ook niet zo'n Amerikaanse auto fan maar deze en de Ford Mustang zijn de uitzonderingen.

kansberg

Forumguru
@Skoda-MAN : Die mening ben ik ook toegedaan. De Mustang en Corvette zijn toch wel iconen van hun tijd en wonderwel worden ze nog steeds gebouwd, zij het in sterk geëvolueerde vorm die mij niet echt aanspreekt. Maar de modellen uit de fifties en sixties zijn echt wel om te smullen.

Er kwam een man naar mij toe en vroeg in wat voor een auto ik reed. ik antwoorde "een Skoda Superb." "Ohh" antwoorde hij "die zijn er maar echt heel weinig in Nederland" En begon een heel relaas over klassieke Skoda's. Hij dacht echt dat ik in een vooroorlogse Superb reed. Ik heb hem maar even uit de droom geholpen en aangegeven dat ik er op uitnodiging bij was en met een 2CV meereed :D

Cordoba

Forumguru
Amerikanen hebben best wel leuke auto's gebouwd om te zien, maar om zelf te rijden/bezitten, is toch weer een ander verhaal, tenminste naar mijn idee.
@kansberg die rose sedan met wit dak, dat is toch geen Corvette?

Wat bij mij een favoriet is onder de Corvettes: de Stingray met split window

kansberg

Forumguru
@Cordoba : Klopt. Dat is een Chevrolet Bel Air, die stond als enige 'vreemdeling' tussen de Corvettes. Beneden in de entree stonden ook veel Camaro's, Benzen en een verdwaalde Opel GT (A poorman's Corvette :D). Maar in het museum zelf waren het op de Bel Air na allemaal Corvettes en een paar Kreidler en Zundappen ter opluistering van het geheel.

Er stonden 3 'Split Windows', waarvan 1 uit 1963. De enige ooit in '63 geleverde split window in Nederland.

kansberg

Forumguru
Btw: Het 'vrachtwagentje' op de foto stond in de lift naar de 2e verdieping, al lijkt het of hij in het museum zelf staat.

Spierings

Forumguru
Altijd gaaf een mooie auto collectie, tijd geleden ook bij een rondrit ook een lunch stop bij porsche centrum heteren gehad, was ook erg leuk..

Ik hou wel van Amerikanen, moet alleen zeggen dat die polyester Corvette onderaan mijn lijstje staat. Die '57 belair komt meer in de buurt..

Rallye

Forumguru
Laatst was dit museum bij Autovisie op TV. Erg leuk. Hoe het rijdt weet ik niet, maar alleen al het geluid van een zo'n V8. Wow!

Rallye

Forumguru
Laatst was afgelopen week nog.....:D

Ik had er een paar opgenomen en die heb ik in één keer gekeken (filmpjes kijken en gezeur doorspoelen). In welke aflevering het item over de Corvette zat, was ik dus ff kwijt...:angel: Blijft een leuke hobby van meneer Boer.

EdK

Forumguru
Ja meneer de Boer hoeft niet meer te werken als hij al die wagentjes zou verkopen....

Bovenaan Onderaan