Rombout
Lid
Skoda verlaat pompverstuivertechniek in Superb
Bron: autotelegraaf d.d. 01-02-2010 - 15:21 uur
AMSTERDAM - Per maart levert Skoda haar topmodel Superb niet langer met de 2.0 TDI-motor voorzien van pompverstuivertechniek (PD). Het oude blok wordt vervangen door een evengroot exemplaar met common rail-techniek (CR). De direct ingespoten zelfontbrander levert net als het huidige blok 140 pk.
Volgens de eerste informatie stoot het nieuwe blok 143 g/km aan CO2 uit, wat liefst 12 g/km minder is dan de oliegestookte pompverstuiver. Het verbruikscijfer bedraagt 5,4 l/100 km.
Skoda lepelt de krachtbron in zowel de hatchback als in de stationwagon. Voor het topmodel is het de tweede common rail-dieselmotor. De 170 pk dieselmotor beschikt al over de techniek. Naast de 2.0 TDI PD-motor wordt ook de 1.9 TDI-krachtbron binnenkort vervangen. De Tsjechen lossen de viercilinder af door een evensterke 1.6 TDI-motor met common rail-systeem.
Bron: autotelegraaf d.d. 01-02-2010 - 15:21 uur
AMSTERDAM - Per maart levert Skoda haar topmodel Superb niet langer met de 2.0 TDI-motor voorzien van pompverstuivertechniek (PD). Het oude blok wordt vervangen door een evengroot exemplaar met common rail-techniek (CR). De direct ingespoten zelfontbrander levert net als het huidige blok 140 pk.
Volgens de eerste informatie stoot het nieuwe blok 143 g/km aan CO2 uit, wat liefst 12 g/km minder is dan de oliegestookte pompverstuiver. Het verbruikscijfer bedraagt 5,4 l/100 km.
Skoda lepelt de krachtbron in zowel de hatchback als in de stationwagon. Voor het topmodel is het de tweede common rail-dieselmotor. De 170 pk dieselmotor beschikt al over de techniek. Naast de 2.0 TDI PD-motor wordt ook de 1.9 TDI-krachtbron binnenkort vervangen. De Tsjechen lossen de viercilinder af door een evensterke 1.6 TDI-motor met common rail-systeem.