Andere lampen ( die Xenon-licht benaderen )

Wie heeft er ervaringen met lampen die het Xenon-licht benaderen ?
Heb gehoord dat Osram zo'n lamp heeft.
Ook Philips adverteerd ermee, maar hoe is het in de praktijk ?
Wie kan mij vertellen waarom hij/zij deze lampen heeft aangeschaft ( evt. waar ) wat de prijs is en of je tevreden bent.

Let wel, lampen moeten 55/60 Watt zijn en goedgekeurd.

Heb zopas van die "Xenon-lampen" van Philips in mijn Porsche 944 S2 (hobbywagen) gezet. Dat waren wel H4's maar ze zijn ook te verkrijgen in H7 met supplementaire standlichten (zijn blauw, maar schijnen wit)

Ze geven inderdaad een "feller" licht hetgeen de looks van de wagen wat moderner maakt, maar een echt Xenon-effect zou ik het toch niet noemen.

Maw, als je het doet voor die kenmerkende blauwe gloed die echte Xenons afgeven, ben je er toch aan voor het geld... maar ze schijnen inderdaad wel veel feller dan "gewone" koplampen.

Hoop dat je hiermee iets bent.
489.gif

ad5000

Actief lid

SmurfForLife

Actief lid
Ik heb er ongeveer 30 setjes van liggen die denk ik bijna in de buurt komen van echte Xenon.

Verschillende varianten H4 / H7 in 55 watt en 100 watt.

Ooit eens gekocht in de States, maar nooit iets (meer) mee gedaan. Is begonnen en beëindigd als grap!

Nokya en RS Type zijn de merken.

Heb er zelf in mijn O1 4 jaar mee rondgereden en geen problemen gehad. Wel veel lichtopbrengst en een coole look van je refelctor in je koplamp.

Mocht je interesse hebben, dan kan je me mailen.

-- Voor alle duidelijkheid, ik verkoop en/of adverteer niet op dit forum, dus ik ben geen handelaar oid.--

Okki

Donateur
Ik heb een overzichtje in een blaadje staan (dacht Auto Review). Zal het wel eens opsnorren en plaatsen (stukje, anders krijgen we boze uitgevers)
regels.gif

ad5000

Actief lid
Alleen de mensen die een auto hebben die na de nieuwe regeling op kenteken is gezet zouden dit nog kunnen nemen, de rest kan gewoon voor rond de 100 euro een xenon setje kopen.

Gelukkig zit er op de BE standaard xenon
baby012.gif

Wullum

Actief lid
Of Philips X-treme Power H7 erin. Kost €45, geen gemekker met boordcomputer en is best fel.
Ga ik volgende week proberen.

Timothee

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Wullum</font><hr />

Of Philips X-treme Power H7 erin. Kost €45, geen gemekker met boordcomputer en is best fel.
Ga ik volgende week proberen.

[/ QUOTE ]

Die moeite en dat geld kun je je besparen mijn inziens. Ik heb sinds een tijdje ook die lampen in mijn O2 en vind ze nauwelijks feller dan de lampen die er af fabriek in zaten. Ik had er voor dat geld veel meer van verwacht.

ougie

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: ad5000</font><hr />

mmmm als je auto voor 2006 op kenteken is gezet kan je beter 100 euro stuksmijten op een setje xenon (HID).
Heb net een setje binnen gekregen via ebay voor onze Fabia.

Ga het dit weekend monteren.

Nep xenon lijkt me niets... overigens ook te koop op ebay een setje nieuwe xenon voor de O2... het startbod staat op 399,-
http://cgi.ebay.de/Paar-Xenon-Scheinwerfer-SKODA-Octavia-II-BJ-05-07-NEU_W0QQitemZ230095983679QQihZ013QQcategoryZ28643QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

[/ QUOTE ]
Misschien een domme opmerking....
Dit ziet er leuk uit op ebay maar zijn koplampsproeiers niet verplicht als je xenon verlichting voerd. Dat brengt wel meer kosten met zich mee denk ik.

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: rjmz3705</font><hr />

www.xenonlamp.nl

[/ QUOTE ]
Wazige website, staat niet eens op hoeveel de lampen kosten, alleen de verzendkosten
crazy.gif

Het zijn lampen van het merk GP Thunder 7500K HID
Ik heb er €25 voor betaald per 2 stuks.

Bijlagen

• 49158-Sgpthunder7500k-h7.jpg
    49158-Sgpthunder7500k-h7.jpg
    53,7 KB · Weergaven: 25
Ik krijg alleen e-bay verkopers voor die GP Thunder.
Waar kun je ze nog meer kopen rjmz3705???
Daar staan ze trouwens onder de 10 euro te koop.

ad5000

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: SmurfForLife</font><hr />

Ik heb er 33 setjes van liggen in diverse types (H1, H3, H4 en H7)

55 en 100 watt..

Voor meer info Xenen Look A Like

17,50 euro per stuk exclusief verzendkosten.

Smurf

[/ QUOTE ]

Lijkt me meer wat voor te koop aangeboden
722.gif
722.gif
722.gif

Bovenaan Onderaan