Andere maat banden

Havana

Forumguru
Ik heb momenteel 16" VEGA velgen onder mijn O2 liggen met banden in de maat 205/55/16.

Mijn schoonvader heeft een nieuwe auto gekocht en derhalve zijn zijn winterbanden (zonder velg) beschikbaar. Het gaat hier om bijna nieuwe winterbanden, ik kan ze voor een krat bier krijgen. De banden zijn echter een iets andere maat, namelijk 215/55/16.

Ik de categorie: domme vragen bestaan niet.... past dit?

CDK

Forumguru
Domme vragen bestaan niet ;)
Hieronder zie je de afwijking, in de winter kan je overigens beter niet breder rijden als in de zomer ivm de druk per vierkante centimeter.
Zou verder geen probleem moeten zijn zo lijkt het.

ImageUploadedByTapatalk1416821561.578500.jpg

Laatst bewerkt:

andrehj

Forumguru
Ik heb momenteel 16" VEGA velgen onder mijn O2 liggen met banden in de maat 205/55/16.
namelijk 215/55/16.
Ik de categorie: domme vragen bestaan niet.... past dit?
Ja, dat past, maar dan kun je geen sneeuwkettingen meer monteren (nadeel), en je snelheidsmeter zal iets minder overdrijven (voordeel).

Desperado

Forumguru
Sneeuwkettingen is alleen een nadeel als je ergens heen gaat waar ze nodig zijn. Zou voor mij geen nadeel zijn aangezien ik niet aan wintersport doe :D

Havana

Forumguru
Ja. Maar het gaat niet door. Mijn schoonpa gaat een setje stalen velgen kopen voor zn Citroen en gaat ze toch zelf oprijden. Hij mag nml van zn vrouw geen 17" winterbanden kopen ;
:D

Bovenaan Onderaan