Andere radio voor Fabia combi 2017

Goedeavond,

Ik wil graag mijn radio vervangen, ik heb er al redelijk wat over gelezen maar welke ik nu precies heb en of ik hem zomaar zonder al teveel problemen kan vervangen is me helaas niet duidelijk
Ik wil meer opties zoals Bluetooth oa navigatie kan ik me voorstellen dat dat een hoop gedoe wordt met de antenne inbouwen.
Ik heb tot nu toe vooral gekeken naar originele radio’s ivm behoud van de functies van de auto zelf, en er is volgens mij genoeg keuze. Alleen geen idee of dat dus zomaar kan
Aftermarket zou ik tot nu toe alleen overwegen als het echt niet anders kan.

ik hoop dat ik via deze weg een beetje wijzer kan worden :-)

Bijlagen

• 227DB913-42F3-442F-8EDB-81359BCFE573.jpeg
    227DB913-42F3-442F-8EDB-81359BCFE573.jpeg
    363,4 KB · Weergaven: 83
  • 1470FDD8-2E6D-4AB9-A6A6-BC49798EC8FE.jpeg
    1470FDD8-2E6D-4AB9-A6A6-BC49798EC8FE.jpeg
    405,2 KB · Weergaven: 73

bobracing

Forumguru
Gewoon een MIB2 unit zoeken met dab+.
andere antenne op het dakzetten en de kabels richting de antenne. Dan heb je DAB+ GPS aangesloten.
Kwestie van een leuke MIB2 unit zoeken en een ander scherm. Deze vrijschakelen bij de dealer of iemand met de juiste software en dat zou ik ook voor je kunnen doen. Wat opties erbij zetten en hopa je hebt het systeem werkend in je auto.

kost +-
MIB2 unit met scherm 400/600
vrijschakelen cp verwijderen e.d. 100,-

Dankje daar kan ik wat mee, ik vind best veel alleen niet met die opties in die vorm lijkt het moet ik specifieker op een naam zoeken of iets ?

Cordoba

Forumguru
Zo te zien heb je nu een Swing net als in mijn Fabia (dec. 2016), daar zit gewoon BlueTooth in, mogelijk dat ie via het menu in de Swing is uitgezet, maar zit er wel gewoon in, en kun je dan dus ook weer via het menu gewoon activeren, maar dat is slechts 1 ding van je lijstje.

bobracing

Forumguru
Dankje daar kan ik wat mee, ik vind best veel alleen niet met die opties in die vorm lijkt het moet ik specifieker op een naam zoeken of iets ?

Skoda amundsen opzoeken en mib2
worden wel eens setjes aangeboden of dat nu voor een fabia of octavia etc is, dat maakt voor de unit niks uit! Als het scherm maar wel van een fabia is.

bobracing

Forumguru
Ja maar een Scherm van een octavia past niet ;)
dat zwarte kastje dat in je dashboardklepje komt wel, die moet wel 2 SD sloten hebben.
En leuk zou zijn eentje met DAB+
Kan je wel het nummer van mijn unit sturen: 5Q0035874B of de C versie

bobracing

Forumguru
Dat is hem :)
ja dat is prima, in theorie heb ik dan enkel de zwarte unit nodig, dan kan ik dat hier in orde maken.

Biggles

Nieuw lid
Hi allen, ik zag dit draadje en dit komt behoorlijk in de buurt van wat ik zoek.
Voor mijn vrouw hebben we afgelopen jaar een Skoda Fabia Combi 1.0 uit 2016 gekocht.
Stond slechts 55.000km op en rijdt heerlijk (en 1 op 17,5 dus zuinig).

Missen in haar auto bluetooth en Android Auto.

In haar auto zit de standaard 6 knops Swing. Heb al een vervangende unit gekocht
voor der met de SmartLink (Android Auto) functie, echter nog wat vragen:

1. Weet iemand het artikelnummer van de juiste DAB antenne (rode vakje)?
2. Wat is het artikelnummer van die USB kabel (gele vakje).
3. Wordt via de USB ook een microfoon aangesloten of werkt dat anders?

20231003_172158.jpg

20231003_172145.jpg

Biggles

Nieuw lid
Ja klopt. Ligt nog los op mijn bureau :D

De unit origineel in de auto is hetzelfde type met dan het kleinere scherm en zonder de APP knop en Phone knop.

Ipv die 2 knoppen staat er dan Mute en Sound op.

De originele unit heeft dus ook geen Phone functie.

Biggles

Nieuw lid
Omdat ik op andere forums las dat je deze niet kon inbouwen. Deze unit heeft zelfde stekkerboom en auto functies.

Tevens vinden wij de ingebouwde navi ruk en gebruiken we Google Maps of TomTom Go.

Bovenaan Onderaan