Andere Routes Google Maps

Fmoon

Forumguru
Gezien ik er niet uit kom, en me er behoorlijk aan irriteer drop ik hier maar even m’n vraag.

Ik gebruik m’n IPhone als navigatie. Nu heb ik sinds afgelopen zomer steeds een alternatieve route die word aangegeven terwijl je aan het rijden bent. Dit is dan een licht blauwe lijn en niet de donker blauwe lijn die ik wil volgen. Er staat dan soms ook bij “duurt 4 uur langer” “is 150 langer” als je dan ook kijkt waar dat lichte blauwe lijntje geen gaat… dat wil je niet. Maar soms is het best verwarrend want soms komen er op een kruispunt 3 routes. Weet iemand hoe je dit uit kan zetten? Ben dus 1x mis gereden en kwam dus op zo een onmogelijke weg.

Kan nergens aangeven dat ik dat niet wil… voor zover ik kan vinden.

Bij voorbaat dank.

Cordoba

Forumguru
Ik herken het niet. Ik gebruik een Android telefoon met google maps, en heb een blauwe route als aanbevolen route en grijze routes als alternatief. Ik kan dan nog één van de grijze routes aanklikken als ik die wil gebruiken, en die route wordt dan blauw. (en de oorspronkelijk aanbevolen route grijs) Als ik een route volg (en de navigatie ook inderdaad start) heb ik dat eigenlijk niet meer, alleen als er onderweg files/obstakels zijn, krijg ik nog wel de vraag of ik de nieuwe snelste route wil volgen.

Bij Android heb je als je de route opvraagt nog ergens de mogelijkheid om verschillende routeopties aan/uit te vinken

Fmoon

Forumguru
Ja klopt, dat heb ik ook dat ik op voorhand een route kan kiezen. Alleen nu sinds een half jaar dus tijdens het rijden ook die licht blauwe lijnen, eigenlijk bij elke mogelijke afrit komt die met zo een alternatief. Echt heel irritant is het, maar kan er niks over vinden om het uit te zetten

MarcoO2

Forumguru
Ik herken het niet en kan het op mijn Iphone ook niet reproduceren. Ik krijg slechts de al genoemde grijze lijn als alternatieve route. Ook Google zelf geeft me geen antwoord. Vaag!

Bovenaan Onderaan