Andere schroeven/vijzen RNS-510

Yargo

Actief lid
Beste, Ik ben op zoek naar een andere type vijsjes om de RNS-510 vast te zetten in mijn skoda superb. Ik heb al verschillende verhalen gelezen van mensen die zelf hun vijzen uitboren om er zo voor te zorgen dat de dieven er hem niet meer uitkrijgen. Ook het plaatsen van 4 verschillende vijsjes heb ik al zien passeren. Nu heb ik ook gehoord dat er veiligheidsvijzen bestaan maar ben dit nog niet tegengekomen? Bestaat er geen maar vijs met een zeer ongebruikelijke vorm waarvan ik dan zou verwachten dat de dieven geen volledige bitset mee hebben? Alvast Bedankt!

Antera

Donateur
Je kan er alles in draaien wat je wilt. Nadeel is vaak dat als ze hem er niet uit krijgen ze er wel met een stuk gereedschap je scherm kapot slaan of erger je dashboard zodat je alsnog met hoge kosten zit

MarcoO2

Forumguru
Je kunt éénrichtingsschroeven gebruiken. Die kun je alleen vastdraaien en nooit meer losdraaien. Nadeel is wel dat je de boel moet uitboren als'tie stuk is ofzo.

Yargo

Actief lid
Je kan er alles in draaien wat je wilt. Nadeel is vaak dat als ze hem er niet uit krijgen ze er wel met een stuk gereedschap je scherm kapot slaan of erger je dashboard zodat je alsnog met hoge kosten zit

Had ik ook al zitten denken maar dan hebben ze in ieder geval de moeite voor niets gedaan. Kosten zal je zowieso wel hebben denk ik. Ik heb ook geen zin om zo 4 lelijke paddelstoelen op mijn dashboard te zien prijken en altijd dat ding er te moeten ophangen/afhalen iedere keer ik in de wagen stap. Ik vergelijk het met mensen die zo een sleeve op hun motorkap hangen tegen steenslag. Nou ja, handig tegen steenslag maar uw auto ziet er niemeer uit......

De Stip

Forumguru
Ik adviseer uit ervaring, om dat niet te doen. Het zal de dieven een rotzorg zijn en zullen net zoals bij mijn auto, een koevoet of iets dergelijks gebruiken om hem alsnog te krijgen. Resultaat: 1 x Columbus in de min en een beschadigd dashboard -> totaal ruim 5500 euro schade :(
Ik denk dat er geen kruid tegen die kl....... is gewassen. Mijn buurman rijdt een Passat en is aan zijn derde RNS-310 toe (vanwege dezelfde proletarische winkelaars). Nu echter, heeft hij er zo'n afdek kap op laten monteren en tot op heden slaan ze zijn deurtje over. Ik heb een afneembaar systeem laten monteren, want eenmaal zo'n "ervaring" is al meer dan genoeg.
Bij mijn schadebedrijf vertelde men dat er in onze regio een Oost-Europeaan was aangehouden, welke zijn Caddy vol had liggen met dergelijke systemen en airbags. Erger nog, op zijn bijrijders stoel lag een Excel sheet, met daarop de adressen waar hij al langs was geweest en waar hij na ongeveer 5 weken opnieuw langs ging. Dit omdat men uit ervaring weet dat rond die tijd de schade is gerepareerd en de auto is voorzien van het allernieuwste systeem...

andrehj

Forumguru
Mijn buurman rijdt een Passat en is aan zijn derde RNS-310 toe (vanwege dezelfde proletarische winkelaars).
Weet je zeker dat het een RNS-310 is en geen RNS-510? Want dat zou de eerste keer zijn dat een Amundsen (= RNS310) zo populair is bij het dieventuig, en het zou betekenen dat ik me met mijn Amundsen+ toch zorgen moet maken.

Antera

Donateur
RNS 310 word niet naar omgekeken niet interresant. En inderdaad beter je navi op een nette manier weg dan een koevoet in je dash inderdaad. Want weet zeker dat er meer schade word toegebracht dan alleen een schroevendraaier in je columbus

Yargo

Actief lid
Daar kan je gelijk in hebben maar dan kan je het ook doortrekken é, als ze zo een Navilock zien zitten in uwen auto zijn ze pissed omdat ze die er moeilijker uitkrijgen en stampen ze maar een buil of trekken een schart in uw carrosserie....

Antera

Donateur
Ne dat doen ze niet. Ze kunnen dan zien voordat ze erin willen dat deze verborgen zit achter slot en grendel en weten dat ze daar geen moeite voor hoeven te doen. Als ze eenmaal een auto ingaan waar de rns/columbus zichtbaar is en daarna pas blijkt dat het niet gaat dan is het wel frustratie en dat zie je dan wel terug

MarcoO2

Forumguru
RNS 310 word niet naar omgekeken niet interresant. En inderdaad beter je navi op een nette manier weg dan een koevoet in je dash inderdaad. Want weet zeker dat er meer schade word toegebracht dan alleen een schroevendraaier in je columbus

helaas, die tijd is geweest. Bij diverse collega's is de rns310 eruit gejat. Die is tegenwoordig ook wel degelijk interessant voor dat dieventuig.

Bovenaan Onderaan